Avatar billede rieper Nybegynder
09. november 2007 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PCI problemer hjælp

Hej. Jeg har en Zepto Znote 6515WD 2½ år gammel. Den har de sidste måneder haft problemer med at starte og så var jeg nød til at trykke et bestemt sted på min computer for at få den til at virke. Det kunne være en løs forbindelse. Nu er den begyndt at fryse fast. Dvs. at når den er startet op så fryser musen lige pludselig og intet virker. Jeg er nød til at holde sluk knappen inde og starte den igen. Nu er der begyndt at komme en advarsel når jeg starter computeren.

PCI WARNING: Card requesting IRQ, NO IRQ assigned.
PCI ERROR: error during memory configuration routine, card disabled.
Den starter op derefter men fryser hurtigt igen.

Eksperter, kan i hjælpe mig med at tyde denne besked?

pft. Rieper
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 14:35 #1
Det lyder som defekt ram.
du kan test ram med dette værktøj. Husk at brænde image filen (ISO) på en cd og boot på den.
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip
Avatar billede rieper Nybegynder
04. januar 2008 - 16:51 #2
hej tonygk

Det er ikke lykkes mig at finde problemet, så det bliver en ny bærbar:(

men tak for hjælpen og smid et svar...
Avatar billede tonygk Nybegynder
04. januar 2008 - 21:03 #3
Her er svar....wupti....  ;--))
Held og lykke med din nye maskine!