Avatar billede zybe Nybegynder
09. november 2007 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekst i tekstfelt i mc

Er ved at lave en formular hvor jeg tjekker om felterne er udfyldt.

Hvis de ikke er skal der startes et movieclip der ligger på hovedscenen. Dette movieclip indeholder et tekstfelt som er lavet til "input".

I dette tekstfelt vil jeg gerne have udskrevet en fejlmeddelelse.

Her er hvad jeg har...

if (my_vars.Name == "" or my_vars.Phone == "" or my_vars.Email == "")

{
this.FejlBesked.FejlTxtFelt = "Du skal udfylde...";
FejlBesked.gotoAndStop(2);
}

Problemet er bare at der ikke bliver udskrevet nogen tekst...

Kan nogen hjælpe??
Avatar billede heeris Nybegynder
09. november 2007 - 19:55 #1
hej Zybe, det er ikke for at forvirre men jeg har lige et par spørgsmål.

De dumme spørgsmål først: Har du kontrolleret at din statement fungere? altså har du f.eks. lavet en simple trace med en statisk streng i, og derefter aktivere koden uden at udfylde nogen felter?
Der ud over kender jeg ikke til brugen af "or" som operator i AS, har du prøvet med "||" ?

Skrive du i AS2.0 eller AS3.0? der er nemlig forskel på hvordan ordet "this" fortolkes i de to sprog. I AS2 henviser det til metoden, i AS3 heviser det til klassen/objektet.
Avatar billede heeris Nybegynder
09. november 2007 - 19:59 #2
ah... erhm.. ja jeg opdager jo så nu at du har lavet i alt falt en åbenlys fejl, så jeg ikke før, sry. For at modificere teksten i et textfelt skal du bruge metode "text" på tekstfeltet:
  this.FejlBesked.text= "Du skal udfylde...";

sry jeg ikke så det før, prøv lige med .text først
Avatar billede zybe Nybegynder
12. november 2007 - 11:19 #3
super... kan du ikke lige lave et svar så får du dine velfortjente point
Avatar billede heeris Nybegynder
12. november 2007 - 15:11 #4
glædelig jul :)