Avatar billede kold6000 Nybegynder
08. november 2007 - 23:06 Der er 3 kommentarer

vælge en fane i userform

Hvordan i alverden får jeg min userform til at starte på fane 10 når den vises.

Som udgangspunkt skal den altid starte på fane 1

Men nogle gange skal den vises på fane 12 fra start.

Kan man skrive en string i koden:
userform1.show  ?????
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. november 2007 - 23:17 #1
Du sætter værdien af din multipage til indexet på den ønskede fane på enten Initialize eller Activate på din form.

***********************
Private Sub UserForm_Initialize()
    Me.MultiPage1.Value = 1
End Sub
***********************
Ovenstående viser 2. fane på multipagen (er 0-baseret), så hvis du skal vise fane 12, skal Value sættes til 11.
Avatar billede kold6000 Nybegynder
10. november 2007 - 10:17 #2
ok, men det giver mig et problem.

Nogle gange vil jeg gerne start på fane 1 og andre gange på fane 12.
Findes der andre løsninger?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. november 2007 - 11:10 #3
Der er vel noget, der definerer, hvornår du skal starte på fane 1 og hvornår du skal starte på fane 12. Så er det bare at tjekke, om det/de kriterier er opfyldt eller ej.

Ellers må du:

- lave en knap på fane 1, der kan gå til fane 12 og så altid vise fane 1 som standard.
- spørge, hvilken fane du/man ønsker at starte på og så reagere på det