Avatar billede pierre Nybegynder
09. maj 1999 - 00:00 Der er 31 kommentarer

Gem Script

Hvordan gemmer man sit script så ingen andre kan se den? Heller ikke hvis mam beder browseren om at vise kilde koden.
Avatar billede pingo Nybegynder
09. maj 1999 - 03:59 #1
Det kan du desværre ikke gøre!

Det maksimale du kan gøre er at ligge det i en fil, og åbne den fil - så skal folk hente dem i stedet - hvad intet forhindrer dem i.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="something.js">
</SCRIPT>

Jeg mener det er sådan det er - du kan aldrig gemme det helt væk!
Avatar billede cybles Nybegynder
09. maj 1999 - 04:01 #2
Der findes et lille script der kan gøre dette men det virkr ikke særligt godt da man stdigvæk kan se det ved at taste på hvis kilde i fra browserens menu. Den anden måde at gøre det på er at benytte asp det ligger på serveren og forsvinder dermed fra browseren. Herunder det først omtalte script.

<script language="JavaScript">
function click() {
if (event.button==2) {alert('Copyright© 1999 Piteraq. Piteraq Web sider, Internet dokumenter, grafik og programmering med indhold er beskyttet af copyright loven og de love, der anvendes til beskyttelse heraf. !!!');}}
document.onmousedown=click// -->
</script>

God arbejdslyst du skal lige rette copyright retighederne så de passer til dig selv....
Avatar billede cybles Nybegynder
09. maj 1999 - 04:21 #3
Hvis jeg har svaret på dit spørgsmål så afvis pingos svar og giv mig dem istedet :-)))
Avatar billede pingo Nybegynder
09. maj 1999 - 09:04 #4
Tja...

Jeg vil du mene det ikke er et svar - det korrekte svar er jo faktisk givet af mig: "Det kan du desværre ikke gøre".
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. maj 1999 - 09:38 #5
Der er muligt, prøv at se følgende artikel fra activeserverpages.dk

http://www.activeserverpages.dk/websmeden/ie5/protectscripts.asp

Der er bare lige den ting at det kun virker IE5
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. maj 1999 - 09:39 #6
Der var jeg lidt for hurtig, det følger med i IE5, men kan installeres i tidligere browser også.
Avatar billede madsrasmus Nybegynder
09. maj 1999 - 14:25 #7
Pingo har ret, men hvis du har mulighed for det kan du ligge det i et dir hvor du har sat en adgangsbegrænsning på, vha ewt .htaccess fil. Så er der ingen der kan kigge i din kilde.
Hvis du ikke har mulighed for det kan du bede webmaster om at lave et beskyttet dir for dig, - hvis han er flink.
Avatar billede jumper Nybegynder
09. maj 1999 - 15:25 #8
Du kan ALDRIG skjule din Javascript kode.
Javascript er et scripting sprog, og logikken bag Javascript er at koden ligger sammen med HTML koden.

127144146281 beskriver en mulighed, der virker meget fint. Det ærgelige er blot, at det er endnu et fejlslået forsøg fra Microsoft's side på at dominere markedet.

Det er kun Internet Explorer 5, der kan læse disse scripts. Bedre held næste gang, Microsucks :)

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. maj 1999 - 15:39 #9
Nej det er ikke kun IE5, man kan også installere det til andre versioner
Avatar billede pierre Nybegynder
09. maj 1999 - 16:40 #10
Hvis man ikke kan gemme Scriptet så er der jo ingen der kan få pointene. Desværre!!!
Avatar billede cybles Nybegynder
09. maj 1999 - 20:55 #11
Du kan gemme det, du skal bare være lidt smart prøv at se hvordan jeg har lavet forsiden til www.piteraq.gl den er så godt som gemt...
Avatar billede gertnissen Nybegynder
09. maj 1999 - 21:59 #12
En kommentar til CYBLES

Det var ganske kvikt lavet, men som der allerede har været skrevet kan man _ikke_ gemme JavaScript totalt, da det jo skal afvikles lokalt i brugeres browser og der med ligge det på PC'en.

Her følger Scriptet fra www.piteraq.gl.

<script language="JavaScript">
function click() {
if (event.button==2) {alert('Copyright© 1999 Piteraq. Piteraq Web sider, Internet dokumenter, grafik og programmering med indhold er beskyttet af copyright loven og de love, der anvendes til beskyttelse heraf. !!!');}}
document.onmousedown=click// -->
</script>

/Gert Nissen

PS. det tog ca. 30 sekunder at finde det via browserens cache (indhold.htm).
Avatar billede theartist Nybegynder
10. maj 1999 - 21:23 #13
Dette spørgsmål har været stillet før med efterfølgende debat, som jeg syntes udemærket godt kune undersøges før i går videre....

http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=454

se på det før i skændes mere om de f...... point.
Avatar billede bond Nybegynder
13. maj 1999 - 00:31 #14
Til Webmaster
Jeg kunne godt bruge et beskyttet dir
til min hjemmeside så der ikke var nogle der kan se kile.Jeg ville blive glad vis du vil lave et til mig.

P.S. På forhånd tak.
Avatar billede janbb Juniormester
14. maj 1999 - 21:08 #15
Kunne man ikke lave en side, der som eneste funktion kalder en anden side automatisk og lægge den ned i en "frame-
konstalleret" hjemmeside ?
Avatar billede jumper Nybegynder
15. maj 1999 - 15:42 #16
Smid din Javascript kode ind i en frame, der er 0 pixels bred.

Så skal brugeren i det mindste anstrenge sig lidt mere, før de kan se koden. De bliver nødt til at kigge i hovedframen, for overhovedet at kunne se at der er en ekstra frame. Hvis den ekstra frame har et nogenlunde fornuftigt navn, vil man ikke mistænke den for at indeholde ngoet specielt.

Men det er stadigvæk en umulighed at gemme Javascript koden HELT, da det jo er et client side scripting sprog.

/Thor
Avatar billede bond Nybegynder
15. maj 1999 - 19:35 #17
Kommentar til jumper
Hvad menner du med at lave en extra frames???
Der er 0 pixels bred.
Jeg er ikke så god til frames..!
Avatar billede bond Nybegynder
15. maj 1999 - 19:44 #18
Jumper kan du ikke vise det på script
så jeg kan forstå det.
Avatar billede sofio Nybegynder
16. maj 1999 - 23:02 #19
Løsningen ligger i at benytte <script type="text/javascript" language="JavaScript" src="js/citat.js"></script>. Den er ikke vandtæt, men den kommer tæt på. Kig på http://home4.inet.tele.dk/riamtokn/
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 21:17 #20
sofio>> Den er langt fra vandtæt.

Det eneste folk skal gøre for at se din kode, er at skrive din URL og tilføje /js/citat.js

Bond>> Lav en ekstra frame der er 0 pixels bred og 0 pixels høj. Det har ikkke noget med Javascript at gøre, det er ren HTML.

Det kan man vel også lave i Frontpage ;)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 21:24 #21
cybles>> Du har ikke skjult koden særligt godt, den ligger i hjbund.htm

Desuden, hvorfor skal det gå så langsomt? I filen hjbund.htm skriver du

position++

Når tælleren skal gå fra 2 op til 1000, tager det lang tid. Hvad med

position += 5

Så tilføjes der 5 hver gang scroller() kører.

Det er desuden en skod løsning du har lavet. Du scroller hele siden. Det er kun muligt fra 4.o browsere og opad. Så hvorfor bruger du ikke bare layers samt Cascading Style Sheets? Så behøves du ikke lægge det i en seperat frame, og du kan bruge normal tekst istedet for et stort billede med tekst.

/Thor
Avatar billede warpgiga Nybegynder
31. maj 1999 - 10:16 #22
Der findes et JavaScript program som kan udpakke et stykke selv-krypteret JS kode, og derefter afvikle det..  Jeg kan ikke huske navn/url på programmet.. sorry!  - Men du kan også bruge Signed-Scripts, de er dog lidt omstændige, og du skal have fat i et Sikkerheds Certifikat fra verisign.com eller lign...
Avatar billede jumper Nybegynder
01. juni 1999 - 03:33 #23
Det Javascript program er udviklet af Microsoft og virker kun med IE 5.

Endnu en fejlsatsning fra deres side :)

/Thor
Avatar billede warpgiga Nybegynder
01. juni 1999 - 09:02 #24
jumper: du tager helt fejl... Det var slet ikke et microsoft program, og jeg har det ofte.. langt før IE5 udkom... og man kan i teorien sagtens få det til at virke i ALLE javascript 1.0 browsere (NS3+, IE3+)
Avatar billede cybles Nybegynder
01. september 1999 - 01:22 #25
Har du fået løst dit problem. ?
Avatar billede jumper Nybegynder
19. december 1999 - 22:18 #26
Hvornår accepterer du ellers mit rigtigt svar?

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
25. februar 2000 - 03:57 #27
Mit svar er stadig rigtigt, du kan ikke skjule koden ;)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
29. maj 2000 - 01:03 #28
..stadig rigtigt svar...

/Thor
Avatar billede 8800 Nybegynder
14. september 2000 - 17:43 #29
Man kan altid gå op i: vis, kilde, men her er da et bud:
<script language=JavaScript>
<!--
var message=\"Copyright © 2000\";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. februar 2001 - 18:16 #30
<script language=\'javascript\'>
// vil du ikke være rar at lade være med at hugge mit script
// som jeg er stolt af selv at have lavet.

... resten af scriptet

</script>

er nok det der virker bedst.

Alle de der finurligheder opnår ikke andet end at gøre det mere spændende at finde en måde at få fat i scriptet.

mvh JakobA
Avatar billede kartolux Nybegynder
02. april 2001 - 22:08 #31
Du går til http://www.vyou.com
De laver en FULDSTÆNDIG løsning, hvor du INTET kan - hverken gemme som, se kilde, printe, gem billede som eller finde det i cachen.

Den er vist bare f****** dyr  :0)