Avatar billede garfieldzx Nybegynder
08. november 2007 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gigabyte GA-8IK1100 v2.0 BOOT

jeg er ejeren af sådan et motherbord, og ønsker at boote op fra en IDE harddisk og ikke den ata den booter fra nu, har forsøgt at pille lidt i bios, men den vil stadig ikke, når jeg smider min xp skive i, så finder den kun det ata drev :(
Avatar billede matcho Nybegynder
08. november 2007 - 22:42 #1
Så fjern kablet til den HD der ikke skal indstalleres på installer sæt den anden til bagefter gå i bios og sæt boot rækkefølgen.
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
08. november 2007 - 23:07 #2
har sat bootrækkefølgen, det hjalp ikke, men må prøve at fjerne den der ikke skal bruges... tænkte bare om ikke man kunne gøre det uden at skulle skrue den fra hinanden først...
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 16:28 #3
Hmmmmmm... PINLIGT...

Den bootede op fra en IDE disk, men skal boote fra den anden disk... (havde misforstået noget med størelse og hastighed på disken) :$

nu er det kun den sata disk der sidder i, xp's installations cd kan ikke finde disken, prøvede F6 under installationen, der bad den om en diskette fra producenten, og da det er en brugt puter jeg har købt, så har jeg desværre ikke fået den diskette med. :(

Nogen der ved hvor jeg kan finde den disk ?
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 16:46 #4
tror jeg har fundet den selv, men venter lige med at lukke til jeg ved at det virker ;)
Avatar billede matcho Nybegynder
09. november 2007 - 16:52 #5
Hvis du har cd til bundkort plejer de og være derpå.
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 17:06 #6
har jeg ikke :(
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 17:14 #7
Bios finder disken som den skal, og den diskette jeg har fået lavet mig gennem gigabyte's hp, den gør så  win kan finde et par forskellige RAID, og AHCI... har prøvet med den øverste, det hjalp ikke, så nu må jeg vel bare prøve dem en efter en......
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 17:44 #8
hmmmmm hjalp at kigge i brugsforvirringen (http://europe.giga-byte.com/FileList/Manual/motherboard_manual_8i875_e.pdf)

BELASTENDE at den ikke bare kan finde ud af det som standart!!

Men nu ser det ud til at win er ved at installere som den skal :)

Hvis andre får dette problem:

Hent: motherboard_driver_raid_intel_ich5r_2.0_disksetup
(http://tw.giga-byte.com/Support/Motherboard/Driver_DownloadFile.aspx?FileType=Driver&FileID=2921)

tryk F6 når xp installationen starter (står nede i bunden)
Så får du mulighed for at vælge nogle ting, vælg den der hedder: ICH5R (en af de nederste)

Så skulle det gerne kunne lade sig gøre at installere windows :)
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
09. november 2007 - 17:45 #9
lukker, og takker for at matcho ville kigge med ;)