Avatar billede neocron Nybegynder
08. november 2007 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML data fra anden website

Hey.

Som WoW-spiller synes jeg det kunne være sjovt at prøve at lege med at trække sine egne stats fra WoW's character database. Andre WoW spiller genkender det sikkert som "armory" :)

Armory er XML som tilgåes ved f.eks:

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=WOW_REALM&n=SPILLER_NAVN

WOW_REALM er navnet på den server ("realm") man spiller på og SPILLER_NAVN er navnet på ens karakter.

Hvis man højreklikker og vis-kilde kan man se et rent XML-dokument (se f.eks. http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Mazrigos&n=Helloworld), lige til at lade en XML parser tygge igennem. Desværre er det ikke helt så ligetil som jeg først troede. Jeg ville læse dataerne ind med fopen og derefter køre det igennem. Det gav nogle sære fejl og derfor besluttede jeg mig for at debugge lidt på det. Det viste sig at hvis jeg outputter det, som jeg trækker, så er det HTML og javascript istedet for XML og så går parseren bare i selvsving.

Kan man i det hele taget læse XML data fra en anden side med fopen eller lign. UDEN at det bliver smidt ud som alm. HTML og Javascript (måske det kan skyldes at sitet bruger XSL?).

Jeg er ikke så erfaring i XML.. så hvis der er nogen der har nogle erfaringer eller input vil jeg være taknemmelig :)
Avatar billede KSN Mester
08. november 2007 - 21:08 #1
Er heller ikke så meget inde i xml, men kunne forestille mig du sku bruge en kode og et brugernavn til deres databaser for at kunne trække info ud af dem, og dem kan du jo nok ikke sådan lige få fat i :D
Avatar billede majbom Novice
09. november 2007 - 10:06 #2
prøv at kig lidt her: http://www.kirupa.com/web/xml_php_parse_beginner.htm - ved ikke om det kan hjælpe dig, for umiddlebart skulle jeg mene at du burde kunne parse det uden problemer...

-> szafranski - der er jo ingen grund til at have adgang til databasen, når du får de oplysninger du skal bruge, ved at følge linket spørger viser, i en XML-fil :)
Avatar billede KSN Mester
09. november 2007 - 16:20 #3
Der kan i bare se hvor lidt forstand jeg har på xml :D
Avatar billede neocron Nybegynder
09. november 2007 - 17:22 #4
Det giver faktisk problemer. Jeg er på arbejde nu men jeg vil lave et eksempel når jeg kommer hjem således at I kan se den problemstilling, jeg har.

Selvom jeg beder den læse et XML dokument læser den HTML og javascript. Jeg har haft kigget på XML parsing og det er faktisk samme kode jeg benytter mig af. Hvis jeg laver et test-XML dokument læser den fint.

Eksempel følger i aften :)
Avatar billede neocron Nybegynder
02. august 2008 - 13:38 #5
Jeg beklager meget inaktiviteten i denne tråd. Problemet viste sig dengang at kunne løses ad anden vej. Desværre glemte jeg alt om denne tråd :(