Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

regexp php - Unknown modifier 'b'

/<a href=\"/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>/i

Hvad gør jeg lige forkert? Den udskriver:

/<a href=\"/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>/i

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Unknown modifier 'b
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:25 #1
hov, kom til at copy koden også.. den udskriver warning: ...
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:30 #2
Hvis du bruger /-tegn i hver ende af dit mønster, så skal alle /-tegn i det indre escapes.
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:31 #3
preg_match_all("/<a href=\"(.*?)?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>/is", $web, $regs);
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:31 #4
Jeg ville nu hellere vælge et andet tegsn, så f.eks. #:

#<a href=\"/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>#i
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:32 #5
Hvad skal det sige?

/<a href=\"\/brugere\/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>/is

?
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:33 #6
preg_match_all("#<a href=\"/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>#i", $web, $regs);

print_r($regs);

Udskriver ingenting :/
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:34 #7
Ja, eller gør som i 08/11-2007 18:31:41 - det er lidt mere læsevenligt. :^)
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:35 #8
Jeg bruger bare mit eget eksempel:

preg_match_all("/<a href=\"(.*?)?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)<\/a>/is", $web, $regs);

Men smid svar, så deler vi
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:36 #9
Hvis du briger '-tegn i stedet for "tegn rundt om strengen, kan du endda gøre den lidt mere læsevenlig:

preg_match_all('#<a href="/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)" target="hovedside">(.*?)</a>#i', $web, $regs);

(PS: i koden 08/11-2007 18:33:53 skal <\/a> rettes til </a>)
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:36 #10
Svar :^)
Avatar billede jebzki Nybegynder
08. november 2007 - 18:41 #11
Jeg får:

Array ( [0] => Array ( ) [1] => Array ( ) [2] => Array ( ) )

Ved:

preg_match_all("#<a href=\"/brugere/brugerinfo.asp?id=(.*?)\" target=\"hovedside\">(.*?)</a>#i", $web, $regs);

Jeg har en masse HTML i $web variablen. Så skal den fange alt det der står mellem <a href="......" ......>HER</a> i $web..

Det kan være $web indenholder:
"ksdjkajsdkajkd asd0as9 d9as09d <a href="/brugere/brugerinfo.asp?id=4238823" target="hovedside">heidi-min</a> kasjdjkajdk ajdkajsk daj"

Så skal den hente "4238823" og "heidi-min"
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 19:13 #12
Du skal escape det ?-tegn som blot skal være et ?-tegn:

preg_match_all('#<a href="/brugere/brugerinfo\.asp\?id=(.*?)" target="hovedside">(.*?)</a>#i", $web, $regs);

Desuden bør man også escape .-tegn, men det er ikke så kritisk.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2007 - 19:12 #13
Er du kommet vidre med den her?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. november 2007 - 17:10 #14
??
Avatar billede nielle Nybegynder
24. april 2008 - 17:35 #15
Tak for point :^)