Avatar billede jmc1 Nybegynder
08. november 2007 - 18:11 Der er 7 kommentarer

forkert driver på ASUS A8N-SLI SE (bundkort)

Hejsa

Jeg har lige reinstalleret min computer og har i den forbindelse kommet til at installere en forkert driver til mit bundkort. Mit bundkort er et A8N-SLI SE, jeg er kommet til at installere en driver til A8N-SLI SE Deluxe, og kan ikke fjerne driveren. Har forsøgt med det medfølgende software men det afviser at installere softwaren.

Hvad gør jeg såvidt jeg kan se i manualen  kan man ikke nulstille bundkortet, er der evt. et forum hvor man kan læse om lignende problemer?
Avatar billede Beach Mester
08. november 2007 - 23:25 #1
Hvad er det for en driver det er gået galt med?

//Beach
Avatar billede nopsen Ekspert
09. november 2007 - 00:23 #2
du kan prøve at lave en systemgendannelse til et tidspunkt før du installerede driveren.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. november 2007 - 11:18 #3
finder du ud af noget?
Avatar billede jmc1 Nybegynder
14. november 2007 - 17:33 #4
Hejsa igen

Ja I må undskylde men jeg har været bortrejst, og har ikke haft mulighed for at svare på jeres spørgsmål.

Den driver jeg har installeret hedder A8NSE502.bin når jeg tænder computeren står der A8N-SLI Deluxe

Jeg har forsøgt at lave en systemgendannelse til et tidligere tidspunkt, det kan man gøre med alle andre programmer selv Windows end bios-driveren

Jeg ved at man kan nulstille andre bundkort, det må også kunne lade sig gøre med dette bundkort.

Jeg har været inde på asus.com men kan intet finde om det problem.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Beach Mester
15. november 2007 - 08:33 #5
Prøv at læse på sige 42 i din manual (2-18) eller her--->
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/A8N-SLI%20SE/e2252_a8n-sli_se.pdf

På denne måde kan du lave en reset af din bios

//Beach
Avatar billede morten_dk Nybegynder
15. november 2007 - 10:13 #6
Hej
Jeg har prøvet at hjælpe jmc1 med hans bundkort, og lige lidt til at forklare hvad der er gjort.
Der er ikke indlæst en driver, det er en bios, men den forkerte. Så det har intet at gøre med Windows XP, eller noget andet software.

Eftersom du har indlæst en forkert bios til bundkortet, så hjælper det ikke at resette bios indstillingerne. For at kunne understøtte dette, kræver det at bundkortet understøtter funktionen med "redundant/backup" bios.

Det vi skal have gjort er at genindlæse din rigtige bios, men desværre vil den forkerte bios ikke tillade det og fejler derfor hvergang vi prøver.
Følgende fejl fremkommer hver gang vi prøver, "forkert bios, indlæs den rigtige"

Vi har prøvet at indlæse en tidligere "delux/forkert" bios version og det fungere fint. Ergo kan vi godt indlæse bios, men kun den forkerte!
Avatar billede jmc1 Nybegynder
15. november 2007 - 10:16 #7
Tak for linket, men men det resetter kun bios indstillingerne den indlæser ikke en backup bios......bundkortet understøtter ikke backup bios, derfor hjælper det ikke på mit konkrete problem.