Avatar billede lighterus Nybegynder
08. november 2007 - 12:02 Der er 2 kommentarer

deling af 1 ip-adresse, gennem speciel opsætning.

hurtigt spørgsmål, men først lidt reason to the madness:
Jeg går op i gode pingtider da jeg kører spilservers og et hver spild af milisekunder er dyrebart. Derfor kører jeg med min pc tilsluttet så tæt på internetforbindelsen som muligt:
Internetboks >-> pc, jeg har kun mulighed for 1 enkelt ip og kan derfor kun lave en tilslutning til internetboksen. Jeg prøvede først at købe en router og smide på mellem pc og boksen, men dette forværrede pingtiden. En ven foreslog at jeg kunne købe en switch og sætte imellem istedet for da han mener at en switch godt kan dele én ip ud på flere computere, det mener jeg ikke den kan. Men kan den det?

En anden mulighed jeg forsøgte var simpelthen at dele internetforbindelsen på spilserveren, hvilket også virker hvis man tilslutter en pc gennem kablet, men det virker IKKE hvis jeg smider routeren på, går ud fra der er noget galt med windows xp's deling af internetforbindelse, for selvom jeg kopierede mac adresser osv. fra den bærbare som var tilsluttet gennem deling virkede det stadig ikke. Måske nogen ved hvordan man kan få routeren til at virke der?
altså så man har en opsætning der ser sådan ud: internetboks >-> pc >-> router >-> bærbar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2007 - 12:15 #1
En switch kan ikke dele een IP med flere computere. Det kan en router med NAT. Billige routere er, sjovt nok, ikke verdens hurtigste.
Avatar billede lighterus Nybegynder
08. november 2007 - 20:08 #2
købte nu en fin d-link router, men ja, 700 kr. er vel i underkanten for en router.