Avatar billede nextstop Nybegynder
08. november 2007 - 09:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows API og resizing af dialogbokse/vinduer

Jeg har en dialog bestående af en listbox, nogle statiske tekster samt et sæt knapper. Nu vil jeg gerne ændre vinduet til at kune resizes og har derfor tilføjet property'en WS_SIZEBOX.

Men hvordan får jeg listboxen til at ændre størrelse samtidigt med at de øvrige kontroller bevarer deres relative placering?

Jeg er klar over, at jeg kan fange WM_SIZING event'en og så beregne nye positioner for de enkelte kontroller, men er der ikke en nemmere måde at gøre det på?

I forlængelse af ovenstående: Er det muligt at sige at en række kontroller tilhører et panel, således at det kun er panelet, der skal have beregnet ny placering, og kontrollerne følger dette?

Jeg bruger Borland C/C++, hvor koden dog udelukkende er skrevet i C.

På forhånd tak!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
08. november 2007 - 22:31 #1
Hvis du bruger ren C, dvs Win32Api direkte, er der vist ikke andet at gøre end at fange WM_SIZE og flytte/resize dine kontroller manuelt.
Normalt ville man fange WM_SIZE i hoved vinduet.
Avatar billede nextstop Nybegynder
27. december 2007 - 14:21 #2
Well, det kan man så åbenbart ikke.