Avatar billede sholm Nybegynder
08. november 2007 - 09:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MSSQL 2005 fra ASP.NET 1.1

Hej

Jeg vil gerne forbinde til en MSSQL 2005 server fra min webserver.

Jeg benytter følgende connectionstring:
Data Source=myServerAddress;Initial Catalog=myDataBase;User Id=myUsername;Password=myPassword; Selvfølgelig erstattet med de aktuelle oplysninger.

En skitse over hvordan jeg laver min connection:
Private objDB As MSSQL
Private objDR As SqlDataReader
objDB = New MSSQL(Settings.DBConnString)
objComm = New SqlCommand("", objDB.Connect())
objComm.CommandText = "SELECT Navn FROM System WHERE ID = 1";"
objDR = objComm.ExecuteReader()

Fejlen jeg får:
Exception Details: System.InvalidOperationException: ExecuteReader: Connection property has not been initialized.

Problemet er så at hvis jeg forbinder til en MSSQL 2000 i stedet, så virker det perfekt. Det eneste jeg har ændret er connectionstringens server, user id og password.

Nogen der har en ide til hvorfor jeg ikke kan forbinde til en MSSQL 2005?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. november 2007 - 09:34 #1
pst: http://www.connectionstrings.com/ -> behold points
Avatar billede sholm Nybegynder
08. november 2007 - 09:49 #2
Den har jeg tygget igennem og forsøgt mig med flere kombinationer - uden held.

Der skal måske også nævnes, at der kører flere instanser af MSSQL 2005 på den server jeg vil forbinde til. Jeg vil dog forbinde til defaultdatabasen så det burde vel ikke volde problemer?
Avatar billede sholm Nybegynder
08. november 2007 - 09:56 #3
Argh! Ham der havde oprettet databasen til mig havde ikke givet min bruger adgang til databasen - fedt. Undskylder for at jeg har spildt jeres tid :o)

Det er dog en underlig feljmeddelelse synes jeg, eller?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 17:49 #4
Svært at udtale sig om fejlbeskeden, når man ikke lige genkender klassen MSSQL som en af standard sql-klasserne. Hvor kommer den fra?