08. november 2007 - 08:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dropdownlist vil ikke databinde ordentligt til min xml feed!

Hej,

Jeg vil databinde en xml-streng, som jeg får fra en rss-feed til en dropdownlist. Indtil videre lykkedes det at databinde feed'et til en datagrid uden problemer. Men når jeg vil databinde til dropdownlisten forbliver den tom. Jeg har søgt og søgt med Google men alle sider siger at jeg gøre det rigtigt.

Her er min kildekode:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

            if (!IsPostBack)
            {
                BindDropDown();
            }

        void BindDropDown()
        {
            string url = "http://eb.xstream.dk/api/CatReqEngine.php";
            DataSet ds = new DataSet();

            XmlTextReader reader = new XmlTextReader(url);
            ds.ReadXml(reader);

            ddlXstreamCategories.DataSource = ds.Tables["categories"];
            ddlXstreamCategories.DataTextField = "name";
            ddlXstreamCategories.DataValueField = "id";
            ddlXstreamCategories.DataBind();

            GridView1.DataSource = ds.Tables["categories"];
            GridView1.DataBind();

        }

Hvad kunne der være galt?
08. november 2007 - 13:44 #1
Jeg har løst problemer ved at referere til tabellen i datasættet ved nummer (0):

      ddlXstreamCategories.DataSource = ds.Tables[0];

Lukker nu...
08. november 2007 - 13:51 #2
Hmmm hvordan lukker man en sag. Skal andre have svaret først?
16. november 2007 - 15:00 #3
Jeg fandt svaret selv, så....