Avatar billede thepsypher Nybegynder
08. november 2007 - 06:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tillad kun et aktivt login per bruger.

Hejsa...

Det er godt nok lidt sent på natten, men sad og overvejede om hvordan jeg fik min side til kun at tillade et aktivt login per bruger?

Indtil videre kan jeg logge ind lige så mange gange det skal være og derved have sideløbende sessions(eller er der stadig kun en?) eller hvordan virker det?

Selvom jeg tjekker på alt muligt rundt omkring, så kunne det være at folk kunne lave tricks ved at logge ind samtidigt i flere browsere.

Så i pseudo kode:

if (bruger.isAlreadyLoggedIn) {"Du er allerede logget ind!"}
else {bruger.login()}

-bemærk jeg benytter den indbyggede users og roles.

måske er det bare et simpel true i webconfig eller noget?
vil jo heller ik "komme til" at dræbe den aktive (den første der loggede ind)´s sessionvariabler.

Hilsen Psypher
Avatar billede thepsypher Nybegynder
09. november 2007 - 03:13 #1
ingen der har nogen idéer eller er det helt ude i hampen? :-?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 02:22 #2
2 PC'ere og samme brugernavn vil altid give 2 sessions.

2 forskellige browsere på samme PC vil altid give 2 sessions.

2 forskellige browser vinduer på samme PC kan give 1 eller 2 session lidt afhængig af
browser og hvordan de startes.

----

Din tilgang er grundliggende OK.

Jeg kan se 2 måder at implementere den på:

1) the dirty trick

  på alle sider teste om brugeren har en anden session og i så fald logge ham ud

2) den rigtige måde

  skrive din egen kode til form based authentication og lade den checke om
  bruger allerede er logget ind og i så fald altid rejecte

  bruger
Avatar billede thepsypher Nybegynder
12. november 2007 - 04:28 #3
Hej igen!
Ok, lækkert med lidt info. Har haft lidt svært ved at finde artikler, eksempler, kode, etc. angående dette (har det begrebet et specifikt navn?).

Har en side der dirrigerer folk til den rette side alt efter hvilken af 3 roller de er, så hvis man lagde et tjek der ville det vel være den første metode jeg benyttede mig af, men ville vel så ik være "dirty", da koden kun skulle stå der en gang?

men er så i tvivl om hvordan jeg tjekker det, da login-kontrollen fungerer ret "automatisk".....men hvor skal jeg isåfald lave et tjek og hvad kan jeg tjekke?

Hilsen Psypher
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2008 - 01:20 #4
Du laver en liste med indloggede brugere og opdaterer ved Application_AuthenticateRequest
og Session_End.

Jeg tror faktisk at der er noget tilsvarende i den indbyggede membership provider.
Men jeg kan ikke lige huske hvordan.
Avatar billede thepsypher Nybegynder
04. september 2008 - 02:03 #5
lukket