Avatar billede mzane Nybegynder
07. november 2007 - 16:34 Der er 1 løsning

Running SUM problem

Jeg har følgende SQL:

------------------------------------------------
SELECT CustomerName
    ,YearAndMonth, [Year], MonthNumber
    ,(

SELECT SUM([OriginalAmount]) 'Running'
FROM Fact_CustomerEntry
JOIN Dim_Date ON Fact_CustomerEntry.Entry_Date_ID = Dim_Date.Date_ID
WHERE (Customer_ID = 896 AND (([Year] = 2002 AND MonthNumber <= 12) OR [Year] < 2002))

) AS 'Running Total'

FROM Fact_CustomerEntry CE
    JOIN Dim_Customer ON CE.Customer_ID = Dim_Customer.Customer_ID
    JOIN Dim_Date ON CE.Entry_Date_ID = Dim_Date.Date_ID
WHERE (CustomerNumber = '08243' or CustomerNumber = '84926')
ORDER BY CustomerName
----------------------------------------------

Istedet for:
WHERE (Customer_ID = 896 AND (([Year] = 2002 AND MonthNumber <= 12) OR [Year] < 2002))

Kunne jeg godt tænke mig at den selv skulle vælge hvor langt den er kommet. Mit bud var:

WHERE (Customer_ID = 896 AND (([Year] = [CE].[Year] AND MonthNumber <= CE.MonthNumber) OR [Year] < [CE].[Year]))

Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre?

Den giver mig følgende fejl:
Invalid column name 'MonthNumber'
Invalid column name 'Year'
Avatar billede mzane Nybegynder
14. november 2007 - 09:11 #1
Åbner nyt spm. med flere point og bedre beskrivelse