Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:20 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

hover på en asp:LinkButton

hey.

har følgende kode:

<div id="someID">
...
<asp:LinkButton style="text-decoration:none;"/>

Jeg vil gerne give den en text-decoration:underline ved hover.
I min .css-fil, hvad er det så liiige, jeg skal skrive?

har prøvet lidt, men jeg stinker lidt til css, så det virker ikke hehe...

a.someID:hover
{
  text-decoration:underline;
}
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:24 #1
<asp:LinkButton ID="someID" style="text-decoration:none;"/>

prøv sådan istedet.
Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:27 #2
Det giver mig ikke nogen underline ved hover.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:29 #3
<asp:Linkbutton CssClass="Skod" />

a.Skod
{
text-decoration: none;
}
a.Skod:hover
{
text-decoration: underline;
}
Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:35 #4
det duer heller ikke.
Jeg kan ikke flytte mit div-tag, det skal blive der.
Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:37 #5
rettelse: det duer i firefox, men ikke i IE...
Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:38 #6
nvm - siden var ikke opdateret ordentligt :P - (lær at bruge ctrl+f5...)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:38 #7
det virker i alle browsers, med mindre du har noget CSS der overruler det.

a.Skod
{
text-decoration: none !important;
}
a.Skod:hover
{
text-decoration: underline !important;
}

/JJ
Avatar billede slughead Nybegynder
07. november 2007 - 15:38 #8
så tak for hjælpen =)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:39 #9
Måske :HOVER eller :Hover kan ikke helt huske om de pseudo css selectors er case sensitive..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:39 #10
Nå :)... selv tak :)
Avatar billede ladyhawke Novice
07. november 2007 - 15:39 #11
du skal ikke flytte div tag'et, bare give linkbutton et id du kan referere til
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:51 #12
Problemet skyldes dit doc type.. det virker med dette i toppen.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:52 #13
Man skal ikke refererer til et ID på en asp:usercontrol.. det vil være tåbeligt. Med mindre man overruler asp.net automatisk genererede ID's, hvilket også vil være tåbeligt.

.. Det er en no no.. !! Han kan ligge det i en container med ID og ramme dem med andre selectors #ID a:hover , men benyt aldrig et server ID til CSS !!

/J
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:52 #14
sikkert også med andre.. men jeg programmere op imod det der.
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:53 #15
jokkejensen >> ASP.NET autogenere nu ikke ID'er hvis man selv angiver dem - kun hvis man placere sin kontrol på en master page eller userkontrol.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:54 #16
Og der behøves bestemt ikke en bestemt DTD før man kan lave benytte pseudo klasserne på anchors.. Så dumme er browsers alligevel ikke :)
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:54 #17
Jeg siger blot det virker med den - sikkert også andre, men det er den jeg benytter:)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:55 #18
Kalp ? -> ja men hvem gør ikke det ? Man har ikke så meget styr på Asp.net hvis man ikke i det mindste benytter usercontrols. Masterpages kan diskuteres, det har jeg aldrig arbejdet med, har altid brugt min egen metode til at loade usercontrols.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2007 - 15:57 #19
Ligegyldigt hvad, vil det ikke være særligt fornuftigt at knytte sit CSS op på server kontrol ID's.... Bad practice...
Avatar billede kalp Novice
07. november 2007 - 15:59 #20
jokkejensen >> Du bruger vel ikke usercontrol's på alle dine sider... du er du i hvertfald lidt besat:)

Jeg benytter selv usercontrol, men der er nu også ganske almindelige asp.net kontroller på den side de benyttes på og deres ID er stadig intakt.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. november 2007 - 09:29 #21
Jo jeg har en helt tom default.aspx. Og benytter kun usercontrols... det tror jeg du vil opdage mange gør..

/JJ
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 09:43 #22
du kan da også bare definere cssclass på den link button (så vidt jeg husker)
Avatar billede kalp Novice
08. november 2007 - 09:45 #23
det godt du skriver en.. måske burde du have skrevet én

jeg siger ikke, at man kan have sider som kun består af usercontrols.. men tror dig ikke hvis du siger at samtlige sider består udelukkende af usercontrols.

og ja man kan godt sætte en css class på en kontrol med

CssClass attributten.