Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 15:16 Der er 14 kommentarer

Min PC genstarter hele tiden!

Hej!
Jeg har et problem med min PC! Den genstarter hele tiden :( Den når til, hvor windows-logoet kommer og så genstarter den!
Jeg har prøvet at skifte batteriet på bundkortet og fjerne næsten alt (Cd-rom, graffikkort, netkort, brænder, RAM osv.)
Jeg har også prøvet at installere XP på en anden harddisk, men stadig uden held!
Prøvede også at skifte IDE-kablerne ud.

Nogen gode forslag?
Avatar billede kamazoke Nybegynder
07. november 2007 - 16:36 #1
Prøv at kør en Diagnose på både harddisk og rammene. Jeg er rimelig sikker på at det er en af de 2 ting.
Avatar billede kamazoke Nybegynder
07. november 2007 - 16:37 #2
Ikke på harddisken. Du har prøvet med en anden jo.
07. november 2007 - 16:38 #3
UltimateBoot CD http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
Der er alverdens HARDWARE tests ...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 16:47 #4
Problemet er, at jeg slet ikke kan komme ind i windows....Den genstarter hele tiden!
Så jeg kan ikke køre nogen tests :(
Avatar billede kamazoke Nybegynder
07. november 2007 - 16:59 #5
UltimateBoot CD, som Karise_larry nævner, bootes op via cd'en i dos, og derfor behøves du ikke starte Windåsen op :)
Avatar billede ktrs Novice
07. november 2007 - 17:04 #6
Prøv evt. at gå i bios og tjek temp på din CPU, for skulle den blive for varm af en eller anden årsag kan det være derfor at den slå fra og genstarter maskinen.
Hvis muligt prøv med en anden cpu.
Du kan også prøve at opdatere din bios og se om det hjælper.
Avatar billede kamazoke Nybegynder
08. november 2007 - 09:58 #7
status?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2007 - 13:48 #8
Jeg ville tjekke CPU'ens temperatur inde i Bios, men kunne ikke finde nogen steder at gøre det!
Jeg har fået lagt UltimateBooto over på en cd og nu igang med at prøve  det!
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2007 - 15:05 #9
Har nu kørt en test på mine RAM og den fandt ingen fejl.
Ligger der et program på UltimateBoot, som kan teste CPU'ens temperatur?
Avatar billede kamazoke Nybegynder
08. november 2007 - 16:28 #10
Er der ikke en hardware monitor derinde?

hvad hedder dit bundkort?

Ingen fejl på ram, hmm.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2007 - 17:17 #11
Jeg kan ikke finde nogen steder, at teste temperaturen! Hverken i BIOS eller i UltimateBoot :(
Min bundkort er et: Medion MD8080 Ver1.0B
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2007 - 19:37 #12
Nu har jeg klikket rundt på nettet og det er som om min Bios mangler en menu!
Når jeg ser andres bios, har de en menu som hedder: PC health Status
Den menu mangler jeg og det lader til, at det er den jeg skal bruge for at tjekke temp. på CPU'en!!
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2007 - 04:21 #13
ok...
Men jeg rodede med computeren, fandt jeg min gamle windows 2000 cd. For sjov prøvede jeg at installere det og sørme om computeren ikke kører perfekt!
Vil det så sige, at fejlen ligger i mit windows XP?
Avatar billede bandit1 Nybegynder
09. november 2007 - 04:48 #14
Den kan være noget så simpelt som en driver der driller, eller en IRQ  konflikt, under admin i Xp kan du finde en log som beskriver havd der er skyld i at din pc, genstarter.