Avatar billede budda Nybegynder
07. november 2007 - 13:31 Der er 4 kommentarer

Tab menu til Drop down menu.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en tabmenu som de har på eks. http://www.seahawks.com/Home.aspx
Men på de underpunkter der kommer skulle det være muligt at lave en dropdown menu hvor man kan vælge punkter.

Noget som findes?
Avatar billede w13 Novice
07. november 2007 - 15:35 #1
Det er bygget op nogenlunde sådan her (uden grafik):
----------------------------------------------------
<script type="text/javascript">
function ToggleMenu(elm){
  elm=document.getElementById(elm);
  elm.style.display=elm.style.display=="none"?"inline":"none";
}
</script>

<p>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu1')" onmouseout="ToggleMenu('menu1')">1</a>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu2')" onmouseout="ToggleMenu('menu2')">2</a>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu3')" onmouseout="ToggleMenu('menu3')">3</a>
</p>

<p>
  <div id="menu1" style="display:none">
    <a>Hello world</a>
    <a>Hello again world</a>
  </div>

  <div id="menu2" style="display:none">
    <a>Testing</a>
    <a>1,2,3</a>
  </div>

  <div id="menu3" style="display:none">
    <a>Goodbye world</a>
    <a>Goodbye again world</a>
  </div>
</p>
-----------------------------------------------------
Jeg ved, det er et kedeligt eksempel lige nu uden grafikken, men det er sådan her, det fungerer, og det er i sig selv simpelt nok. Dropdownmenuen er så bare en ekstra udvidelse.
Avatar billede budda Nybegynder
07. november 2007 - 21:12 #2
Ja men er forsvinder punkterne når man prøver at klikke på dem.

Plus jeg gerne vil have at når man har musen på et underpunkt at der kommer en dropdown menu
Avatar billede w13 Novice
07. november 2007 - 21:17 #3
Ja, så sku' det være sådan her:
--------------------------------
<script type="text/javascript">
function ToggleMenu(elm){
  document.getElementById("menu1").style.display="none";
  document.getElementById("menu2").style.display="none";
  document.getElementById("menu3").style.display="none";
  elm=document.getElementById(elm);
  elm.style.display="inline";
}
</script>

<p>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu1')">1</a>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu2')">2</a>
  <a onmouseover="ToggleMenu('menu3')">3</a>
</p>

<p>
  <div id="menu1" style="display:none">
    <a>Hello world</a>
    <a>Hello again world</a>
  </div>

  <div id="menu2" style="display:none">
    <a>Testing</a>
    <a>1,2,3</a>
  </div>

  <div id="menu3" style="display:none">
    <a>Goodbye world</a>
    <a>Goodbye again world</a>
  </div>
</p>
------------------------------------------
Nej, jeg skrev også, at det var et eksempel uden dropdownfunktionaliteten. Jeg har nemlig ikke tænkt mig at lave et helt menusystem til dig. =) Disse her kategorier er jo hjælp til selvhjælp, ellers skal du over i kategorien "Opgaver".

Ellers sku' du måske prøve at se, hvor meget af menuen du selv kunne lave, evt. ud fra mit eksempel. Og når du stødte på problemer, kunne du spørge her på Eksperten om hvert af de enkelte problemer. Så tror jeg, du får flere svar. Det du spørger om her er nemlig en stor opgave for os, der surfer rundt herinde for at hjælpe lidt, hvor vi kan.
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 09:36 #4
Lukketid?