Avatar billede burgerjoy Nybegynder
07. november 2007 - 11:26 Der er 1 kommentar

tryk function på et xml indhold.

Hej folkens

Jeg har lavet et news felt hvor den henter noget xml ind. For hvergang der bliver lagt et indlæg ind, vil du kunne se de gamle indlæg til højre for.
Det funger på den måde af der er et mc, i det mc generer den heletiden nye mc alt efter hvor mange nyheder der er. de movieclips kommer til at hede news_0 - news_1 osv.

Det jeg godt kunne tænke mig var at når man trykker på det gamle indlæg, kører det hen til den position det nye indlæg har, og det nye indlæg kører så til venstre i samme fart som de gamle, men fader så ned til alpha 30 evt.

Er det noget der vil være let at lave, eller er det hel umuligt, Håber der er en der kan hjælpe mig.

I kan se min kode her:

actionscript:
thumbnail_mc._y = 24;

function loadXML(loaded) {
        if (loaded) {
                xmlNode = this.firstChild;
                headerData = [];
                infoData = [];
                total = xmlNode.childNodes.length;
                for (i=0; i<total; i++) {
                        headerData[i] = xmlNode.childNodes[i].childNodes[0].firstChild.nodeValue;
                        infoData[i] = xmlNode.childNodes[i].childNodes[1].firstChild.nodeValue;
                        InitPortfolioContent(i);
                }
        } else {
                content = "file not loaded!";
        }
xmlData = new XML();
xmlData.ignoreWhite = true;
xmlData.onLoad = loadXML;
xmlData.load("xml/news.xml");

var PortfolioWidth:Number = 500;
function InitPortfolioContent($id:Number):Void {
        var mc:MovieClip = thumbnail_mc.attachMovie("news", "news_"+$id, $id);
        mc.headerTxt.text = headerData[$id];
        mc.infoTxt.text = infoData[$id];
        mc._x = $id*PortfolioWidth+68;
        var topbar:MovieClip = thumbnail_mc.toplir.attachMovie("top", "top_", getNextHighestDepth()+1);

        mc.onRelease = function() {
                // hvad skal jeg skrive her?
        };
}

for i kan få mere input i hvad jeg mener, kommer det til at funke alle det her site. http://www.xtendchachacha.dk/, dov er det bare billede man trykker på og ikke en næste knap.
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
07. november 2007 - 15:15 #1
Der er ingen der lige kan hjælpe mig?
Det er faktisk alla det her http://www.airtightinteractive.com/projects/autoviewer/app/