Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 09:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Roaming profiles, permissions?

Hej. Til mine roaming profiles har jeg benyttet denne guide:

Så administratorer har altså ingen adgang, hvilket også er fint nok, men min arbejdsplads planlægger at anskaffe en filserver på et tidspunkt, og så skal jeg jo have flyttet profilerne, hvilket derfor ikke er muligt.

Så er spørgsmålet om hvad der er bedst. Skal administratorer have adgang til brugernes profiler, eller kan man det godt lade sig at gøre, at flytte rundt på profilerne uden at noget af det gamle går tabt?
Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 09:28 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 10:03 #2
Brug NT backup:
Lav en backup af profilerne.
Lav en restore til den nye lokation.

Overtag ejerskab af de gamle profiler og slet dem.

:-)
Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 10:53 #3
Er det hvad der hedder 'Backup Utility' i Server 2003?

Når jeg skal tage ejerskab af de gamle profiler, er der så en hurtigere måde at gøre det på. Der er en hel del brugere som jeg skal igennem så?

Hvad er så mest normalt? Altså, har Administrator normalt rettigheder til at se profilerne?
Nu da det ser ud til, at jeg kan flytte filerne, så er det eneste der bekymrer mig, at jeg ikke kan holde øje med størrelsen på hver bruger, hvilket jeg syntes er temmeligt relevant da nogle enkelte computer har en kæmpe exe-fil i 'all users' mappen, og jeg kan ikke bruge GPO'en til at begrænse størrelsen, da det simpelthen er for teknisk for en stor del af brugerne.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 11:04 #4
1)NT Backup='Backup Utility'
2)Overtag ejerskab i "roden"
3)Som standard nej, men mange steder ja.

:-)
Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 11:18 #5
Okay takker. Så lige et sidste spørgsmål.
Har jeg nogen mulighed for, at se størrelsen af hver enkel profil, når der ikke er Administrator rettigheder? Måske der findes et program, hvis windows ikke kan?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 11:47 #6
Nej, hvis der kan findes et program, vil det være et som udnytter en sikkerhedsbrist.

Du kan aktivere Quota, på disken hvor profilerne ligger. Så kan du styre hvor meget plads den enkelte bruger må optage (Gælder hele den fysiske disk, ikke partition).

:-)
Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 13:09 #7
Tror jeg desværre ikke er muligt, da noget personale på stedet allerede bruger over 500MB.
Ellers må jeg bare bruge GPO, og så undlade at give profiler til dem som ikke kan finde ud af det :)
Eller også skal jeg overveje at sætte administrator under rettigheder, selvom jeg ikke er meget for det.

Ellers, må der være en mulighed for at gøre noget andet. Jeg arbejder på en skole, og har set gentagne gange, at der er downloadet drivere som kun fylder på serveren.

Overvejer lige nu om Mandatory vil være en bedre idé.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 14:14 #8
Du kan også se lidt på GPO, under:
User Configuration >Administrative Templates >System >User Profiles
    Limit profile size.
    Exclude directories i roaming profile.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 15:53 #9
Du skrev at det var på en skole, så er dette måske noget for dig.
Windows SteadyState.
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

:-)
Avatar billede elxx Nybegynder
07. november 2007 - 17:09 #10
Jeg har læst lidt om det, og det lyder egentligt interessant nok, men det er jo mest til workgroups.
Syntes at mange af de ting de beskriver, også kan lade sig at gøre via GPO, men ellers en glimrende løsning hvis vi altså ikke havde en server.

Men du må godt ligge et svar nu. Har fået svar på mit oprindelige spørgsmål, så takker mange gange :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 17:44 #11
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 17:44 #12
:-)