Avatar billede simsen Mester
06. november 2007 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få metoder og andet ud af cs fil

Hej,

Nu har jeg endelig fået min sortering og paging til at fungere. Jeg vil så have alt, hvad jeg overhovedet kan få ud i en anden cs fil (så jeg kan genbruge det, istedet for at skulle skrive det samme på alle sider, hvor jeg skal bruge gridviews).

Jeg har følgende kode, jeg gerne vil have over i den cs fil jeg har oprettet til lejligheden og så bare referere til den. Men jeg ved ikke hvordan.....

public String sortExpression
    {
        get
        {
            if (ViewState["sortExpression"] == null)
            {
                ViewState["sortExpression"] = Convert.ToString(grdEmployeeList.Columns[0].SortExpression);
            }
            return Convert.ToString(ViewState["sortExpression"]);
        }
        set
        {
            ViewState["sortExpression"] = value;
        }

Flytter jeg bare koden over, får jeg en fejl, der siger, den ikke ved hvad ViewState er.

Hvad skal jeg gøre både mht. at sætte den i den nye cs fil og hvad for at bruge den i den/de fil/er jeg skal bruge den i?

mvh
simsen :-)
Avatar billede neoman Novice
06. november 2007 - 18:07 #1
Hvis du laver en klasse i App_Code , så kan en sådan klasse bruges også af win-applikationer, og den ved ikke af sig selv havd viewstate eller session er - man er nødt til at enten bruge "using" de relevante namespaces, eller navnet på klassen skal prefixes med den namespace den hører til.

Men, i dit tilfælde har du noget som skal gemmes i viewstate. En alternativ tilgang er at lave en BasePage som har nogle public properties som man kan sætte/læse, og disse kan så gemmes i viewstate. Din page skulle så arve fra den basepage, så kan du sætte/læse properties. Jeg er ikke så skrap til C#, så vent lige på en som kan vise dig hvordan man kan lave det i C#.
Avatar billede simsen Mester
06. november 2007 - 18:27 #2
Hej igen neoman,

Det vil jeg gøre.....for det du har skrevet er russisk for mig *griner*

Det eneste jeg har forstået er at hvis jeg laver en klasse (=cs fil) i App_Code....det er det jeg har gjort. Men hvorstår ikke hvad du mener med relevante namespaces eller at navnet på klassen skal prefixes ...... Jeg bruger nøjagtig de samme using namespaces i begge filer
Avatar billede simsen Mester
06. november 2007 - 18:27 #3
hvorstår = forstår *suk*
Avatar billede simsen Mester
07. november 2007 - 18:21 #4
Har opgivet - lukker