Avatar billede f2f4 Novice
06. november 2007 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup fra DMP fil, hvordan funger det

Hej

Jeg skal til at undersøge en gammel backup af en database, altså hvor jeg kun har DMP filen.

Databasen har ændret sig meget siden (nye tabeller og felter), så jeg kan ikke 'bare' indlæse den.

Spørgsmåler er om jeg på nogen nem måde kan få overbliv over dataene i DMP filen? (Jeg skal som sådan ikke bruge databasen, men bare tjekke indholdet at nogle bestemte records)

Hvis nej, er jeg så nødt til at oprette en ny database med det gamle 'format' for at 'åbne' den, eller ligger databaseformatet i DMP filen så man forholdsvis nemt kan 'oprette' den?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:19 #1
Der er flere muligheder - men jeg ville lave en ny database og importere det fulde dump ind i.
Du behøver ikke lave andet end en database - den skal nok oprette tablespaces etc. hvis den kan ligge dem samme sted som oprindeligt. Ellers skal du lige sørge for at lave nogle tablespaces med samme navne som de havde.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:20 #2
alternativet er at du importere de enkelte tabeler ind i en eksisterende database. Det kommer an på hvad scopet er..
Avatar billede f2f4 Novice
06. november 2007 - 14:29 #3
Scopet er at jeg bare skal finde indholdet af nogle bestemte records fra en bestemt tabel.
Umiddelbart kender jeg ikke præcis det gamle databasedesign (desværre), så jeg er vist desværre nødt til at prøve mig lidt frem.
Nogle forslag!? ;-)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:34 #4
>>bestemte records fra en bestemt tabel.

Kender du tabel navnet og schema er det ligefrem...

imp <username>/<password> file=<DUMPFILE> tables=<EJER>.<tabelnavn>
Avatar billede f2f4 Novice
06. november 2007 - 14:34 #5
Nej, den kan ikke ligge samme sted som oprindeligt
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:36 #6
så lav en ny bruger og importer den ind i

imp <username>/<password> file=<DUMPFILE> fromuser=<SCHEMAEJER> touser=<NYSCHEMAEJER>
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:37 #7
Hvis du vælger at importere din tabel alene, vil den komme til at ligge under den bruger du kører importen som (så vidt jeg husker! ) Test det lige.
Avatar billede f2f4 Novice
06. november 2007 - 14:38 #8
Ja det gør jeg. Dejligt ... 'imp <username>/<password> file=<DUMPFILE> tables=<EJER>.<tabelnavn>' ser vist overkommeligt ud.

Det vil jeg forske lidt i, hvis du mener dette er den bedste måde!? Så giv et svar så er der point, tak!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2007 - 14:43 #9
yeps - lad os lige se det virker før du svarer...
Avatar billede f2f4 Novice
07. november 2007 - 13:37 #10
Både og, men jeg tror jeg har noget at forfølge tak. Jeg er nødt til at gøre dette på en hel anden Oracle installation så der er lidt opsætningsudfordringer.

Men summa sumarum er der ikke andet man kan med en gammel DMP fil.