Avatar billede ppurup Nybegynder
06. november 2007 - 13:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til SQL query

Jeg har en database med en tabel [Tabel1] opbygget på følgende måde:

ID [Autonummerering], Dato [Datoformat], Navn [Tekst], Ændring [tal], R [tal], E [tal]

Kolonnen "Ændring" stiger med "+1" hvis der er sket en bestemt ændring.
Jeg vil gerne lave en forespørgsel, som returnerer den seneste dato, hvor værdien i "Ændring" er større end den forrige værdi i samme kolonne (altså, hvis "Ændring" var "1" d. '11/10 2007' og "2" d. '15/10 2007', skal jeg bruge datoen "15/10 2007".

Derudover vil jeg gerne returnere værdien "R" for denne dato (f.eks. for "15/10 2007" i eksemplet ovenfor), samt værdien i "E" for den forrige dato ("11/10 2007").

Jeg har kun overfladisk erfaring med SQL, og kan ikke gennemskue hvordan det skal skrives.
På forhånd tak!
Avatar billede koontz2 Nybegynder
06. november 2007 - 16:10 #1
SELECT TOP 1 Dato FROM [Tabel1] ORDER BY Ændring DESC
Avatar billede ppurup Nybegynder
06. november 2007 - 18:45 #2
Har selv fundet en løsning - lukker.