Avatar billede gonzoo Nybegynder
11. juni 2001 - 11:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kode i CheckBox

Jeg har problemer med denne kode
Private Sub CheckBox1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Select
Select (\"B2\")
ActiveCell.FormulaR1C1 = \"j\"
  Sheets(\"vaskedata\").Select
ElseIf CheckBox1.Value = False Then
End If
Exit Sub
End Sub
Det jeg gerne ville var at når der flueben i Boxen så skal der indsættes et j i b2 på arket\" beregningstal\" og når der ikke er flueben i skal det slettes i B2 hvordan gør man det ? jeg ved godt min koder ikke  er færdig men jeg får fejl ved Select B2 alerede så jeg er ikke kommet længere
Avatar billede jennemaan Nybegynder
11. juni 2001 - 12:25 #1
Private Sub CheckBox1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"j\"
End If
End Sub

/Jennemaan
Avatar billede jennemaan Nybegynder
11. juni 2001 - 12:25 #2
Oooh... husk:

Private Sub CheckBox1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"j\"
End If
Application.ScreenUpdating=True \'vi skal lige tænde igen :o)
End Sub

/Jennemaan
Avatar billede jennemaan Nybegynder
11. juni 2001 - 12:26 #3
argh, det skal selvfølgelig være:

Private Sub CheckBox1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B2\").FormulaR1C1 = \"\" \'den skal jo være tom :o)
End If
Application.ScreenUpdating=True \'vi skal lige tænde igen :o)
End Sub

/Jennemaan
Avatar billede gonzoo Nybegynder
11. juni 2001 - 12:35 #4
ja 3 gang er lykken gang tak :o) Gonzoo