Avatar billede mrbonus Novice
06. november 2007 - 10:45 Der er 1 løsning

Kontroller forsvinder når de hentes ind i master page

Jeg har et irreterende problem, når jeg fra min master page prøver at læse mine controller ind som ligger på min contentplaceholder, så får jeg ikke fat i allesammen. Jeg har prøvet at loope mig igennem dens kontrollers ID'er, og her er et udsnit af resultatet

  control0
  labelShipments
  control2
  panelShipments
  control4
  dropDownListAllCustomers
  control6
  labelSelectCustomerAs
  control8
  buttonSelectCustomer
  control10
  panelAttachments
  control96
  txtEditShipmentId
  control98
  txtCustomerId
  control100

Hvis jeg debugger, er nedenstående test variabel nothing hvis den ikke finder den rigitge kontrol, men hvis efter den har kørt "Render", bliver de åbenbart sat til Control0, control2 osv, for sådan bliver de vist i de nedenstående treenodes, jeg sætter dem på.
her er min loop, som jeg looper igennem dem med.

For count As Integer = 0 To
Me.contentPlaceHolderMain.Controls.Count - 1
  Dim test As String = Me.contentPlaceHolderMain.Controls
    (count).ID
  Dim treeNodeTemp As New TreeNode
    (Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count).ID, "control" &
    count, "images/Documents.ico")
  treeNodeTemp.SelectAction = TreeNodeSelectAction.None
  treeNodeFolder.ChildNodes.Add(treeNodeTemp)

  If Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count).GetType().Equals
  (GetType(Button)) Then
    CType(Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count),
      Button).CssClass = "button"
  ElseIf Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count).GetType
  ().Equals(GetType(TextBox)) Then
    CType(Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count),
      TextBox).CssClass = "textfield"
  ElseIf Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count).GetType
  ().Equals(GetType(NumericBox)) Then
    CType(Me.contentPlaceHolderMain.Controls(count),
      NumericBox).CssClass = "textfield"
  End If
Next count

smider også lige starten af min aspx side, det som jeg har en ide om, er at det måske er de eksterne komponenter jeg bruger, en CalendarPopup fra E-World, samt et UltraWebGrid fra Infragistics. Det er bare skummelt at der så stadig væk er en massa af kontrollerne som jeg kan få fat i

    <table style="width:100%;">
        <tr>
            <td valign="top" style="width:30%; height:100%;">
                <asp:label id="labelShipments" runat="server" CssClass="headline2">Shipments:</asp:label>
                <asp:Panel ID="panelShipments" runat="server" Width="100%" Height="100%">
                    <table cellpadding="0" cellspacing="0">
                        <tr>
                            <td style="width:20%">
                                <asp:Label ID="labelFrom" runat="server" Text="From"></asp:Label>
                            </td>
                            <td style="width:45%">
                                <ew:CalendarPopup ID="calendarPopupFrom" Width="77px" runat="server"></ew:CalendarPopup>
                            </td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td style="width:20%">
                                <asp:Label ID="labelTo" runat="server" Text="To"></asp:Label>
                            </td>
                            <td style="width:45%">
                                <ew:CalendarPopup ID="calendarPopupTo" Width="77px" runat="server"></ew:CalendarPopup>
                            </td>
                            <td style="width:35%">
                                <asp:Button ID="buttonSearch" runat="server" Text="Search" Width="100%" />
                            </td>
                        </tr>

Please help me.
Avatar billede mrbonus Novice
06. november 2007 - 11:56 #1
Griner lidt af mig selv, selvfølgelig kommer kontrollerne ikke frem, når nogen af dem ligger nede i et panel, vil de istedet ligge i panelets control collection, jeg blev bare forvirret af de der Nothing/Control0 kontroller, men jeg løste problemet ved også at løbe ned i panellerne contrl collaction :)