Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. november 2007 - 09:01 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

reporting service

Hvordan virker reportviewer i .net

Jeg har nemlig lidt svært ved at fortællen den at den skal vise en rapport fra en MS reporting service server.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 09:29 #1
Måske kan dette hjælpe:
Private Sub Display_Report(ByVal strParam1 As String, ByVal strParam2 As String)

Try

'Set the report Processing Mode

rvRateCode.ProcessingMode = Microsoft.Reporting.WebForms.ProcessingMode.Remote

'Set the Report Viewer - Server URL & Report Path

rvRateCode.ServerReport.ReportServerUrl = New Uri("http://SERVERNAME/ReportServer")

rvRateCode.ServerReport.ReportPath = "/FOLDER/REPORT_NAME"

'Setup parameter collection

Dim pInfo As Microsoft.Reporting.WebForms.ReportParameterInfoCollection

Dim paramList As New Generic.List(Of Microsoft.Reporting.WebForms.ReportParameter)

'Insert parameter list

paramList.Add(New Microsoft.Reporting.WebForms.ReportParameter("Report_Parameter_1", strParam1.ToUpper, False))

paramList.Add(New Microsoft.Reporting.WebForms.ReportParameter("Report_Parameter_2", strParam2.ToUpper, False))

rvRateCode.ServerReport.SetParameters(paramList)

pInfo = rvRateCode.ServerReport.GetParameters()

'Refresh the report

rvRateCode.ServerReport.Refresh()

Catch ex As Exception

lblError.Text = "Error submitting data. Error Message: " & ex.Message & " Stack Trace: " & ex.StackTrace

End Try

End Sub

Det er et snippet jeg har fundet, koder normalt ikke VB
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. november 2007 - 09:48 #2
det fungere ikke helt.... Faktisk slet ikke...
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 09:50 #3
Jeg kan altså ikke hjælpe dig med den smule information. Du må fortælle hvad der sker, hvad du har gjort og hvilke fejlmeddelelser du får
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 09:52 #4
Det ville også være rart at vide hvad du laver (web, winforms,?)
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 09:55 #5
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. november 2007 - 10:11 #6
hvad jeg laver?

Jeg ahr en applikation (winforms) i vb.net

Så har jeg taget en reportview hvor jeg gerne vil have vist en rapport fra en reporting server...
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 10:21 #7
ok, winforms altså. Hvilke fejl får du så når du prøver at bruge den kodestump?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. november 2007 - 10:33 #8
ingen fejl, den kan bare ikke finde mine rapporter, og den reporting service fungere fint, da folk har brugt de rapporter i 1 år snart...
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 11:04 #9
det har vel noget med din opsætning at gøre, altså både i programmet og hvorvidt RS tillader at du tilgår rapporten fra kode?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. november 2007 - 11:16 #10
kan du ikke prøve at lave noget code du ved virker, da jeg snart har prøvet alt...

Jeg skal vel bare angive server og rapport navn.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. november 2007 - 11:31 #11
som sagt: jeg laver normalt ikke VB, så det vil tage mig alt for lang tid. Har du set den web cast jeg sendte?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
08. november 2007 - 10:06 #12
Ja, det fik jeg  ikke så meget ud af da problematikenen ikke er det samme...
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 10:15 #13
Prøve debugge problemet og se hvilke fejl du støder på
Avatar billede ddjppol Nybegynder
08. november 2007 - 10:29 #14
Der er ingen generel fejl... Der kommer bare ikke en rapport...
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 10:43 #15
passer den URL du skriver i koden med den du bruger i web?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
08. november 2007 - 10:48 #16
ja.. Det er det der er meget underligt.. og så skriver den HTTP 404 fejl i rapport vinduet. Meget udnerligt.
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 10:57 #17
jamen så er din kode vel god nok, men: http://da.wikipedia.org/wiki/HTTP_404

Hvilket mere eller mindre betyder at dit program ikke kan se den URL, er du sikker på at .NET har adgang til det site? (det skal den jo have for at kunne komme til siden). Det er ikke nok at du selv i en browser har adgang.
Avatar billede ddjppol Nybegynder
08. november 2007 - 11:27 #18
ahh, så er det sku nok det...

Hvordan gør man så deT? altså giver .net adgang?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 11:31 #19
det er nok noget web opsætnings halløj

Jeg ved ikke helt var RS kræver på det punkt, men det burde du kunne google dig ud af
Avatar billede ddjppol Nybegynder
08. november 2007 - 11:32 #20
jeg prøver. tak for hjælpen.
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 11:47 #21
velbekomme, god jagt :o)