Avatar billede mkjaer Nybegynder
05. november 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer

post-method i form giver knas med cookies

Hej,

Jeg har en form med et select-tag (post-method), den submitter på 'onchange' til sig selv. Værdien fra select-tagget gemmes så i en cookie.

Mit problem er, at man fortsat skal kunne vælge en (anden) værdi i omtalte form, men det ser ud til, at cookie overskriver værdien fra min post-method-form.

Jeg bruger dette kode til at sætte værdien i en cookie:
-------------------------------------------------------
if($action=="setantal")
{
    setcookie("antalposter",$antalposter,time()+1209600);
}
-------------------------------------------------------

Jeg bruger også $antalposter i min form.

Giver det mening?
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2007 - 10:58 #1
jeg er ikke sikker på hvad du vil, men du skal nok bruge:

if($_POST['action'] == "setantal")
Avatar billede mkjaer Nybegynder
06. november 2007 - 12:37 #2
Jo, det er lidt svært at forklare.

MEN: når siden genloades efter at form'en er postet, så fyldes variablen 'antalposter' med værdien fra cookie og overskriver dermed den værdi som er postet via form'en.
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2007 - 15:12 #3
Måske er jeg lidt tung idet, men jeg ved ikke hvad du vil? - prøv at beskrive hvad du vil opnå?