Avatar billede simsen Mester
05. november 2007 - 20:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formattering i gridview virker ikke

Hej,

Jeg har nedenviste gridview

Når jeg bruger border="1" - så vises mit gridview korrekt. Altså jeg får flyttet det på plads jeg vil have på plads (min <PagerTemplate> del).

Sætter jeg border="0" vises det stadig korrekt i IE7 men i Firefox får jeg pludselig en space på ca. 100 px i højre side.

En anden ting...... I Firefox vises der korrekt understregning under Headertext links men den gør det ikke i IE7.....

Hele min gridview kode ser ud som følgende:

<asp:GridView ID="grdEmployeeList" runat="server" AutoGenerateColumns="False" Width="850px" DataKeyNames="employeeId" AllowPaging="True" PageSize="3" OnRowCommand="grdEmployeeList_RowCommand" OnPageIndexChanging="grdEmployeeList_PageIndexChanging" OnRowDataBound="grdEmployeeList_RowDataBound" AllowSorting="True" OnSorting="grdEmployeeList_Sorting">
                                                    <Columns>
                                                        <asp:BoundField DataField="employeeId" HeaderText="Bruger id" SortExpression="employeeId">
                                                            <HeaderStyle Width="70px" BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                            <ItemStyle BorderStyle="None" BorderWidth="0" />
                                                        </asp:BoundField>
                                                        <asp:BoundField DataField="employeeName" HeaderText="Brugernavn" SortExpression="employeeName">
                                                            <HeaderStyle Width="150px" BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                            <ItemStyle BorderStyle="None" BorderWidth="0" />
                                                        </asp:BoundField>
                                                        <asp:BoundField DataField="employeeType" HeaderText="Brugertype" SortExpression="employeeType">
                                                            <HeaderStyle Width="200px" BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                            <ItemStyle BorderStyle="None" BorderWidth="0" />
                                                        </asp:BoundField>
                                                        <asp:TemplateField>
                                                            <ItemTemplate>
                                                                <asp:ImageButton ID="ibtnDeleteEmployee" runat="server" CommandArgument='<%# Eval("employeeId")%>' CommandName="DeleteEmployee" ImageUrl="../Images/Delete.gif" OnClientClick="return confirm('Er du sikker på, du vil slette produktet?');" />
                                                            </ItemTemplate>
                                                            <HeaderStyle Width="80px" BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                            <ItemStyle HorizontalAlign="Center" BorderStyle="None" BorderWidth="0" />
                                                        </asp:TemplateField>
                                                        <asp:TemplateField>
                                                            <ItemTemplate>
                                                                <asp:ImageButton ID="ibtnShowEmployee" runat="server" CommandArgument='<%# Eval("employeeId")%>' CommandName="ShowEmployee" ImageUrl="../Images/Vis.gif" />
                                                            </ItemTemplate>
                                                            <HeaderStyle Width="80px"  BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                            <ItemStyle HorizontalAlign="Center" BorderStyle="None" BorderWidth="0" />
                                                        </asp:TemplateField>
                                                    </Columns>
                                                    <PagerTemplate>
                                                        <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 100%; border-width: 0px">
                                                            <tr>
                                                                <td id="firstcell" runat="server" colspan="4" style="text-align: center; border-top-style: none; border-top-width: 0px;">
                                                                    <asp:Label ID="Label2" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="Viser"></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="LabelStartRowNo" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label><asp:Label ID="Label3" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="-"></asp:Label><asp:Label ID="LabelEndRowNo" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="Label4" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="af"></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="LabelRowCount" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="Label5" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="brugere"></asp:Label>
                                                                </td>
                                                            </tr>
                                                            <tr style="height: 4px;">
                                                                <td colspan="3">
                                                                </td>
                                                            </tr>
                                                            <tr>
                                                                <td style="width: auto"></td>
                                                                <td id="lastcell" runat="server" style="text-align: right; width: 60px; border-top-style: none; border-top-width: 0px;">
                                                                    <asp:LinkButton ID="LinkButtonPreviousPage" ForeColor="#FFFFFF" runat="server" CssClass="pagingtext" CommandName="ChangePage" Text="Forrige"></asp:LinkButton>&nbsp;
                                                                </td>
                                                                <td id="paginglinks" runat="server" style="text-align: right; width: 10px"></td>
                                                                <td id="lastcel1" runat="server" style="width: 60px"><asp:LinkButton ID="LinkButtonNextPage" ForeColor="#FFFFFF" CssClass="pagingtext" runat="server" CommandName="ChangePage" Text="Næste"></asp:LinkButton>&nbsp;</td>
                                                            </tr>
                                                        </table>
                                                    </PagerTemplate>
                                                    <HeaderStyle BorderStyle="None" ForeColor="#FFFFFF" Font-Underline="true" BorderWidth="0px" BorderColor="#2F5673" Font-Bold="true" HorizontalAlign="Left" Height="25px" BackColor="#2F5673" />
                                                    <PagerStyle BackColor="#2F5673" ForeColor="White" Height="15px" HorizontalAlign="Center" />
                                                    <AlternatingRowStyle BackColor="#F3F7FA" />
                                                    <RowStyle BackColor="#FFFFFF" BorderStyle="None" />
                                                </asp:GridView>

Der hvor jeg har problemer mht. højrestilling af teksten er i 2. række i følgende tabel:

<PagerTemplate>
                                                        <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 100%; border-width: 0px">
                                                            <tr>
                                                                <td id="firstcell" runat="server" colspan="4" style="text-align: center; border-top-style: none; border-top-width: 0px;">
                                                                    <asp:Label ID="Label2" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="Viser"></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="LabelStartRowNo" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label><asp:Label ID="Label3" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="-"></asp:Label><asp:Label ID="LabelEndRowNo" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="Label4" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="af"></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="LabelRowCount" runat="server" CssClass="pagingtext" Text=""></asp:Label>&nbsp;<asp:Label ID="Label5" runat="server" CssClass="pagingtext" Text="brugere"></asp:Label>
                                                                </td>
                                                            </tr>
                                                            <tr style="height: 4px;">
                                                                <td colspan="3">
                                                                </td>
                                                            </tr>
                                                            <tr>
                                                                <td style="width: auto"></td>
                                                                <td id="lastcell" runat="server" style="text-align: right; width: 60px; border-top-style: none; border-top-width: 0px;">
                                                                    <asp:LinkButton ID="LinkButtonPreviousPage" ForeColor="#FFFFFF" runat="server" CssClass="pagingtext" CommandName="ChangePage" Text="Forrige"></asp:LinkButton>&nbsp;
                                                                </td>
                                                                <td id="paginglinks" runat="server" style="text-align: right; width: 10px"></td>
                                                                <td id="lastcel1" runat="server" style="width: 60px"><asp:LinkButton ID="LinkButtonNextPage" ForeColor="#FFFFFF" CssClass="pagingtext" runat="server" CommandName="ChangePage" Text="Næste"></asp:LinkButton>&nbsp;</td>
                                                            </tr>
                                                        </table>
                                                    </PagerTemplate>

Mht. understregning af min Headertekst - kan jeg ikke se hvor problemet er..... jeg bruger i <HeaderStyle> Font-Underline="true"

Håber godt nok nogen kan hjælpe mig......det er ved at drive mig til vanvid. Har sat hele dagen og arbejdet bare med de to ting.... :-)

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
05. november 2007 - 20:48 #1
Har kunnet løse den ene af mine problemer - ved at sætte en <td style="width: 600px"> foran den første i 2. række.

Men jeg har stadig problemet, at min Header tekst ikke viser understregning i IE7 men godt vil det i Firefox......
Avatar billede simsen Mester
07. november 2007 - 18:20 #2
lukker