Avatar billede jes-eu Nybegynder
05. november 2007 - 13:45 Der er 4 kommentarer

Auto tekst i form felt

Hejsa Eksperter,

Hvordan kan jeg lave et dynamisk form felt? Jeg har et felt som hedder navn, jeg vil gerne gøre således at navnet automatisk ryger ned i en bedsked boks hvor der for eksempel står:

Hej ******

Jeg håber I forstår ellers skriver i bare
Avatar billede w13 Novice
05. november 2007 - 13:53 #1
Hvad mener du med "besked"-boks? Inputfelt, textarea, eller et helt andet HTML-element? Og hvornår vil du ha', at navnet skal ryge derned?

Du skulle kunne bruge denne til mange forskellige HTML-elementer, dog ikke input-felt:
----------------------------------------------------------
<html>
<head></head>
<body>

<p>Navn: <input type="text" name="navn" onkeyup="document.getElementById('message').value=this.value"></p>

<p><textarea id="message"></textarea></p>

</body>
</html>
----------------------------------------------------------
Eller med et input-felt:
----------------------------------------------------------
<html>
<head></head>
<body>

<p>Navn: <input type="text" name="navn" onkeyup="document.getElementById('message').value=this.value"></p>

<p><input type="text" id="message"></p>

</body>
</html>
----------------------------------------------------------
Eller med en div:
----------------------------------------------------------
<html>
<head></head>
<body>

<p>Navn: <input type="text" name="navn" onkeyup="document.getElementById('message').firstChild.nodeValue='Hej '+this.value"></p>

<p><div id="message">Hej</div></p>

</body>
</html>
----------------------------------------------------------
Men hvornår vil du have værdien overført?
Avatar billede jes-eu Nybegynder
07. november 2007 - 13:25 #2
Super det godt, men jeg forstår ikke følgende. Det du indtaster i input feltet (navn), skal indsætte som følger:

Hej XXXX

Det er mig en fornøjelse at XXXX velkommen

Så det kan godt bliver brugt flere steder og ikke bare i begyndelsen.

Ellers kanon og grundigt svar
Avatar billede w13 Novice
07. november 2007 - 15:18 #3
Vil du have det indsat flere steder?

onkeyup="document.getElementById('message').value=this.value"
skal så være:
onkeyup="document.getElementById('message1').value='Hej '+this.value+'!';
document.getElementById('message2').value='Det er mig en fornøjelse at byde '+this.value+' velkommen!';"
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 09:38 #4
Lukketid?