Avatar billede sproket Nybegynder
11. juni 2001 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tal.

Hej,

Jeg har et problem omkring formatering af tal. Jeg skal have tal formateret til US style.

Eks:
DK Format: 1.500.000,00
US Format: 1,500,000.00

Altså der byttet om på komma og punktum i US formatet. Jeg vil ikke stille formatet på serveren, da den primært kører dansk udgave.

Det er kun tal der skal formateres og ikke currency format, men currency kan vel også bruges. (Jeg skal ikke bruge decimalerne)

På forhånd tak.

/Sproket
Avatar billede sone Nybegynder
11. juni 2001 - 10:41 #1
Du kan stille formateringen pr. script med:

Session.LCID = 1030 \' 1030 = dansk, kan ikke huske koden for US
Avatar billede c Nybegynder
11. juni 2001 - 10:44 #2
DK = 1.500.000,00
US = repalce(DK,\".\",\"?\")
US = repalce(US,\",\",\".\")
US = repalce(DK,\"?\",\",\")

Først laver jeg DK\'s punktummer om til \"?\" (1?500?000,00)
der næst laver jeg kommaet om til \".\" (1?500?000.00)
til sidst laver jeg DK\'s \"?\" om til \".\" (1.500.000,00)

Håber at det hjalp!
Christian
Avatar billede sproket Nybegynder
11. juni 2001 - 11:21 #3
Hej,

Tak for hjælpen.

LCID er en genial måde at skifte layout.

LCID for usa er: 1033

Se listen her:
http://msdn.microsoft.com/scripting/default.htm?/scripting/vbscript/doc/vsmscLCID.htm

Tak til dig Christian også, men sone for points.
Avatar billede c Nybegynder
11. juni 2001 - 11:29 #4
damm...livet er surt!! ;-))
Avatar billede stoffer Nybegynder
11. juni 2001 - 11:56 #5
Men husk LCID kan være farligt at bruge, hvis du f.eks. har Engelsk SQL-server opsætning eller lign... så kan især datoformater være irriterende. Men også talformatering og videre beregninger kan volde problemer.

Så jeg ville ikke råde dig til at lave det nummer, men lave istedet en funktion til det...

/stoffer