Avatar billede timmse Nybegynder
03. november 2007 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

computeren starter og slukker indenfor 5-30 sek.

Har sat ny cpu køler og chassis fan i computeren.nu når jeg starter den kører den et stykke tid(dette varierer), inden den slukker af sig selv. skal soft offe på power knappen før jeg kan tænde igen.

tror ikke det er cpu varme, da bios højst har vist 47 grader cpu temp, når den er gået ned. der kommer billede på skærmen så harddisk og grafikkort fungerer. og der er ingen pc speaker alarmer.

kan det være den 7 år gamle PSU der ikke kan trække det?
Avatar billede ulbert Nybegynder
03. november 2007 - 10:39 #1
Ja det kan godt være din strømforsyning prøv evt at låne en anden hvis det er muligt. Jeg ville også tjekke rammene om de sidder ordentlig i og evt prøve med nogle andre igen hvis du kan låne.
Avatar billede ulbert Nybegynder
03. november 2007 - 10:40 #2
Hey også være helt sikker på at cpuen er trykket helt ned.
Avatar billede timmse Nybegynder
03. november 2007 - 14:53 #3
har checket ramklodserne og de sidder fast i skinnen med klipsne lukket. tror ikke at cpuen er løs på nogen måde, når man tænker på den kraft som klemmen fra køleren presser ned på den med. nu prøver jeg en ny PSU, så vender jeg tilbage.
Avatar billede timmse Nybegynder
03. november 2007 - 20:31 #4
ny strømforsyning kører kanon men fejlen er der stadig. har swappet imellem ramklodserne og fejlen er der stadig(rimelig overbevist om at der ikke er fejl i begge ramklodser). er der andre mulige fejlkilder tilbage ud over bundkortet? ville en fejl under læsning på harddisken kunne lukke systemet ned?
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 12:45 #5
Computeren laver stadig den samme fejl hvor den slukker efter behag :). men vi har opdaget at det er blevet muligt at starte computeren ved at trykke på keyboardet eller musen. dette betyder at der er overgang ikke? kan dette løses af afstandsstykker under bundkortet, eller er der andre forslag??