Avatar billede spenzer Nybegynder
03. november 2007 - 07:36 Der er 2 kommentarer

cached passwords?

Hej.

Er der nogen herinde som har et eksempel på hvordan man udlæser cached passwords fra explorer? eller exporterer dem til en txt fil.

jeg har lavet et lille program som tager backup af mine filer på PC'en og store dele af mine settings, outlook, bookmarks osv.
men det kunne være meget nifty hvis jeg også kunne tage en backup af de sites jeg har logins til så jeg ikke skal lede en hulens masse mails igennem for at finde logins efter jeg har lavet en reinstall på en ny pc.

jeg har undersøgt en masse om det på nettet, det lader til at cached passwords i explorer og firefox ligger i registrerings databasen, nogen som ved om det er muligt blot at exportere key'en fra regbasen og importere den igen på en anden pc?

Jeg bruger Delphi 6
Avatar billede agree21 Nybegynder
03. november 2007 - 08:50 #1
ved ikke hvilke filer de gemmes i, men hvis du går en på en side hvor du ikke har være før og som kræver du indtaster password, så kan du søge efter de sidst opdateret filer og måske på den måde finde filen som du skal gemme :-)
Avatar billede stone Forsker
03. november 2007 - 11:17 #2
For at overføre en Key til anden pc. kunne du lave en dinside.reg hvor stien til placeringen er i dinside.reg, når der clickes på dinside.reg vil den installere password det rigtige sted...

Det forudsætter at du kender alle placeringer af dine loginoplysninger i RegEdit.

En smartere måde er at du gemmer dine logins key i en fil/filer som så hentes ind i en listbox - ved click på en Items installeres key'en i RegEdit.

Dinside.Reg kunne se ud således:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\dinside]
"key"=hex:2b,69,7e,43,80,5c,37,c9,5e,41,98,99,cd,82,20,4b,c7,5a,ad,f9
"key_entered"=dword:12345678

Det anbefales at du laver et backup af din RegEdit inden du begynder at eksperimenterer,,