Avatar billede oleko Nybegynder
01. november 2007 - 16:55 Der er 5 kommentarer

HttpRequest og HttpResponse problem med danske specialtegn

Ved læsning af nogle websider med forskellige URL med HttpRequest og HttpResponse er der problemer med æøå på nogle af siderne. Koden ser sådan ud:

HttpWebRequest req = (HttpWebRequest) HttpWebRequest.Create(strLink);
HttpWebResponse res = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
StreamReader sr;
sr = new StreamReader(webResponse.GetResponseStream(), Encoding.UTF8);
string strHTML = sr.ReadToEnd();

Problemet ligger nok i encoding.
Ved forsøg med f.eks. Encoding.Default eller Encoding.ASCII bliver det også forkert med æøå bare nu sådan, at de URL, som gik godt med Encoding.UTF8, nu bliver forkerte, mens de URL som før var forkerte, nu bliver rigtige.
Jeg klarer det for øjeblikket ved at hardcode hvilke URL, som skal encodes på hver af måderne, men der må vel være en bedre løsning. problemet
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2007 - 17:05 #1
Du kan fiske encodingen ud af responsen !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2007 - 17:06 #3
Worst case skal du ogsaa haantere META tag.
Avatar billede oleko Nybegynder
01. november 2007 - 17:41 #4
Har allerede prøvet med:

string strEncodingName = res.ContentEncoding;

Men det giver en tom streng for alle de forskellige URL
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2007 - 01:12 #5
Er der en public URL vi kan teste mode ?