Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 14:45 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Refresh Document / Computed Fields

Hej,

Jeg har et document åbent (Read), men nu vil jeg gerne reloade den således jeg får alle opdateringer med da jeg henter i nogen computed fields nogen Kommentarer som er knyttet til dokumentet.

Hvordan kan det nemmest gøres ?

Lige nu lukker jeg dokumentet og åbner det igen, men det er ikke optimalt.

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2007 - 15:54 #1
bliver felter opdateret når du trykker <F9>?
Er det RT-felter?
Eller Textfelter , computed eller Computed for display?
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 16:33 #2
Nej, de opdateres ikke ved Tryk på F9

Jeg har prøvet synes jeg det hele
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2007 - 17:01 #3
Du har ikke svaret på alle mine spørgsmål :-)
Hvad er formlen?
Hvad er typen?
Hvad er compute-typen?
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 17:29 #4
Det ene felt er:
_key := @Text(@DocumentUniqueID);
_list1 := @DbLookup( "" : "NoCache" ;"":""; "(Respons)" ; _key ; 2 );
_list := @Text(_list1);

@If( !@IsError( _list1 ) ; _list1 ; @Text( _list1) = "Entry not found in index or view's index not built" : "Entry not found in index"; "" ;  @Text( _list1 ) )

Jeg har prøvet både Computed og Computed for Display og ja, de er alle lavet som text
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2007 - 18:37 #5
Prøv med denne lidt simplere udgave:

_key := @Text(@DocumentUniqueID);
_list1 := @DbLookup( "" : "NoCache" ;""; "(Respons)" ; _key ; 2 );
_list := @Text(_list1);
_res := @If( @IsError( _list1 ) ; "ingen"; _list);
@Prompt([OK]; "test" ; @Implode(_res));
_res

@Implode laver en liste om til en enkelt streng, hvis der er flere elementer ...
@Prompten aktiveres HVER gang du trykker F9.
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 21:49 #6
Hmm, der sket intet ved tryk på F9
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 21:49 #7
Kan det være fordi at koden ligger i en Subform ?
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 21:59 #8
Har lige prøvet at ligge den over i formen uden held, men er det fordi den kun er i Read og at jeg ikke har den i Edit mode ?
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2007 - 22:08 #9
ja, det forklarer en del. En hel del endda. Prøv bare at sætte den i Editmode og tryk F9.

Der findes også LotusScript funktioner, som kan reloade indholdet af et dokument. Kig efter på NotesUIDocument og dens metoder.
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2007 - 22:46 #10
Har du nogen bud på hvilken ?

Jeg kan finde alt muligt når dokumentet er i Edit-Mode, men der er nogen af brugerne som ikke har rettigheder til at editere det
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2007 - 23:05 #11
hvorfor skal du have read mode?
du kan sætte documentet i edit, og evt beskytte felter, som du ikke vil have redigeret, med en sektion, som er i read mode.
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 12:53 #12
:-) Fordi folk skal kunne oprette dokumenter, men ikke ellers rette i dem, når de først er tastet ind. Det er derfor jeg har lavet kommentar muligheden som en Respons form.
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2007 - 20:17 #13
Og hvor tit er det så at der bliver oprettet responses lige præcis imens brugeren ser på formularen?

En helt anden løsning vil være at oprette et EmbeddedView på formularen, som viser responses. Rimelig smart løsning til dit formål.
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 20:27 #14
Hmm, det er måske løsningen. Da vi i det her tilfælde vil kunne opleve en del at folk opretter kommentarer mens dokumentet er åbent.
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2007 - 22:35 #15
Der er 2-3 andre løsningsmodeller. Men det hele forekommer mig lidt suspekt. Jeg har i mine år sjældent oplevet dette behov. Hvad for en applikation er det?

En af mulighederne er at åbne dokumentet med en anden formular, som viser felter i ReadMode, mens formularen faktisk er i Edit-mode. Har du undersøgt muligheden med beskyttede sektioner?
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 22:51 #16
Det er nok et spm. om den arbejdsmåde og de muligheder (kombineret med det jeg kan finde ud af og de penge man vil smide i systemmet)

Via vores web kommer der ansøgninger som skal behandles (50-100 om dagen), før de behandles skal der tilføjes diverse kommentarer/bemærkninger før en ansøgning skal have en enten godkendelse eller afvisning, men fordi jeg jo gør det som Respons forms, kan de ikke løbende følge med i de kommentarer som tilknyttes, hvis flere mennesker kommenterer den samme ansøgning (De sidder pt. 3 mennesker uafhængigt af hinanden og behandler dem)
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2007 - 23:12 #17
Er det godt eller skidt at det sker samtidig?
Man kan jo låse dokumenter, så kun en af gangen kan kommentere.
En anden ting er jo, at hvis nogen afventer "andres" kommentar, kan det have indflydelse på en eget svar? Jeg kender ikke nok til jeres arbejdsmetode.

Men ... hvis jeg har "ansøgningen" åben, og bliver ved med at trykke <F9> indtil de andre har lagt et svar, hvad bør jeg så gøre? Oprette et svar efterfølgende? Skulle jeg måske have oprettet svaret først, men så kan jeg jo alligevel ikke se svarene på ansøgningen, fordi jeg jo lige nu skriver et svar. Eller skal svarene også kunne ses mens jeg skriver mit eget svar?

Skal der flere svar til før ansøgningen kan færdigbehandles?
Hvorfor skal de andre vide om/hvad de andre har svaret?

Det er ikke for at irritere dig at jeg svarer som jeg gør, det er bare fordi jeg har set mange applikationer gennem årene og set mange mennesker arbejder sammen (på godt og ondt :-)
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 18:49 #18
Damn, jeg hader min vista, den har det med at miste forbindelsen til især experten og glemmer derved det jeg har skrevet :-( (Jeg lærer nok at lave Ctrl + C før jeg trykker send)
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 18:53 #19
De var med til at vælge en anden OK løsning (Både for mig og dem), for det første har du valgt at få programmet en løsning med at kun 1 kan have dokumentet åbent op 1 gang og for det andet har jeg så lavet en løsning som bare tilføjer teksten til et felt og derved åbner jeg dokumentet i EditMode skriver feltet og lukker EditMode igen og på den måde refreshe billedet med alle kommentarer.

Smid et svar.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2007 - 19:54 #20
Ja, det er jo ikke en særlig dårlig løsning. Har du anvendt DocumentLocking? Dermed gøres det der automatisk. Og de andre får at vide hvem der har låst dokumentet.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 21:53 #21
Jeg bruger en kombination af DocumentLocking og en externt udviklet QueryOpen/Close rutine