Avatar billede nio Nybegynder
01. november 2007 - 14:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sortering af DataSet eller Crystal report

Hej...

Jeg har har 2 dataset's som skal ligges sammen i 1 dataset, og derefter vises i en crystal report.
De 2 dataset skal flættes sammen og sorteres "Order By" efter dato.

En metode at gøre dette på er at tage en række fra den ene dataset og løbe den anden dataset igennem, for at sammenligne datoerne med den række man er noget til, og derefter indsætte rækken. Men denne process er en O^2 og vil tage for meget performance synes jeg.

Så hvordan sorter man nemmest et dataset ? . Eller er der en formuular eller noget i crystal report som muliggør sortering på rækker i details sectionen ?.

//Nikolaj
Avatar billede nielle Nybegynder
01. november 2007 - 19:29 #1
Prøv at sætte tabellens DefaultView:

ditDataser.Tables["dinTabel"].DefaultView = "ditDatoFelt"; // defaulter til "... ASC"

ditDataser.Tables["dinTabel"].DefaultView = "ditDatoFelt ASC";

ditDataser.Tables["dinTabel"].DefaultView = "ditDatoFelt DESC";

Dette burde sortere alle kontroller som "kigger" på tabellen igennem dens view.
Avatar billede nio Nybegynder
02. november 2007 - 11:28 #2
Hej tak for det...
Man kunne åbenbart godt tildele en dataview til en crystal report som datasource.

this.dsMinDataSet.Tables[0].DefaultView.Sort = "StartDateTíme DESC";
cMinCrystalReport.SetDataSource(this.dsMinDataSet.Tables[0].DefaultView);

Det fremgår bare ikke i de hjælpemuligheder som popper op når man skriver koden, , at den tager i mod dataview, lidt underligt...
Avatar billede nielle Nybegynder
02. november 2007 - 17:48 #3
Faktisk sorteres selve tabellen ikke ved ovenstående løsning - den ses kun igennem et par sorterende briller (et view).

Man kan godt lave en rigtig sortering, men det kræver betydeligt mere kode.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2007 - 18:56 #4
Jeg går ud fra at du fik løst dit problem, eller hvad?
Avatar billede nio Nybegynder
13. november 2007 - 08:39 #5
Yes det gjorde jeg
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 16:49 #6
Jamen så mangler du bare at acceptere mit svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
14. november 2007 - 07:17 #7
Takker for point :^)