Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
01. november 2007 - 13:45 Der er 1 løsning

asp.net/AJAX : UpdatePanel og CollapsePanelExtender

Jeg vil gerne have en collapseblePanelExtender til at virke hvor en enkelt imagebutton bruges til at styre collapse og expand funktionalitet for et andet panel.
Denne imagebutton er indlejret i et panel sammen med Label1.
Disse er igen indlejrede i et UpdatePanel.

Panelet der skal collapses/expandes indeholder Label2 og en Button1. Dette er panel er ligeledes indlejret i et updatepanel.

Når der klikkes på Button1 skal både Label1 og Label2 opdateres asynkront samtidig via AJAX.

Det der dog sker er at collapsepanel ikke virker(Det kan ikke Collapse/Expande) og der er kun Label1 der bliver opdateret.

Hvordan kan jeg kringle dette problem?

Jeg ser frem til at høre fra jer eksperter.

Med venlige hilsner ForceProgrammer

Min kode har jeg lagt herunder: (Det er sample kode og derfor kort)

///////////////////////////////////// MARK UP //////////////////////////////

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" Codebehind="Default.aspx.cs" Inherits="AJAXEnabledWebApplication1._Default" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
  <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
  <form id="form1" runat="server">
    <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
    <asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
      <ContentTemplate>
        <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="86px" Width="326px" GroupingText="Controller Panel">
          <asp:ImageButton ID="ImageButton1" runat="server" ImageUrl="~/expand.jpg" />
          <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Label"></asp:Label>
        </asp:Panel>
      </ContentTemplate>
      <Triggers>
        <asp:AsyncPostBackTrigger ControlID="Button1" EventName="Click" />
      </Triggers>
    </asp:UpdatePanel>
    <br />
    &nbsp;<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel2" runat="server">
      <ContentTemplate>
        &nbsp;<asp:Panel ID="Panel2" runat="server" GroupingText="PanelToCollapse" Height="106px"
          Width="317px">
          <asp:Label ID="Label2" runat="server" Text="Label"></asp:Label>
          <br />
          <asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Button" /></asp:Panel>
        <br />
        <cc1:CollapsiblePanelExtender ID="CollapsiblePanelExtender1" runat="server" TargetControlID="Panel2"
          CollapseControlID="ImageButton1" ExpandControlID="ImageButton1" TextLabelID="Label4"
          ExpandedImage="collapse.jpg" CollapsedImage="expand.jpg">
        </cc1:CollapsiblePanelExtender>
      </ContentTemplate>
    </asp:UpdatePanel>
    <asp:Label ID="Label3" runat="server" Text="Label"></asp:Label>&nbsp;
  </form>
</body>
</html>

////////////////////////////////////////  CODE BEHIND ////////////////////////

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

namespace AJAXEnabledWebApplication1
{
  public partial class _Default : System.Web.UI.Page
  {
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
      Label1.Text = "Now: "+ DateTime.Now;
      Label2.Text = "Now: " + DateTime.Now;
      Label3.Text = "Now: " + DateTime.Now;
    }

    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {

    }
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
01. november 2007 - 14:08 #1
Jeg fandt fejlen.
Jeg kan nøjes med at have et enkelt updatpanel til at indlejre hele baduljen, og så ser det ud til at virke....Jeg smider et svar....Kom gerne med kommentarer :)

Med venlig hilsen...