Avatar billede barcavs Nybegynder
01. november 2007 - 10:35 Der er 8 kommentarer

Access til SQL

Hej

Jeg har før i tiden brugt til mine sider access database, hvor jeg oprettede en fil der hed DataAccess.vb, der opretter jeg 2 Public functioner, en der Henter data, den anden opdatere og insætter.

Og så laver jeg f.eks. i App_Code mappen to filer en NewsFac og NewsPro, i newsFac skriver jeg sådan

eks.

Imports Microsoft.VisualBasic
Imports System.Data

Public Class NewsFac
    Inherits System.Web.UI.Page

    Dim _strDB As String = My.Request.PhysicalApplicationPath & "/App_Data/dbNews.mdb"

    Public Function GetAllNews() As DataTable

        Dim objData As New DataAccess
        Return objData.GetData("SELECT * FROM tblNews order by fldDato", _strDB)

    End Function
End Class

Kan jeg lave det samme til SQL ? OG hvordan .... har prøvet men uden held :(
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2007 - 14:34 #1
Hvis du i din DataAccess.vb erstatter alle OleDbXxxx med SqlXxxx og sender en
SQLServer connection string med over, saa boer det faktisk virke !
Avatar billede barcavs Nybegynder
07. november 2007 - 12:50 #2
hvordan skal objConn se ud ("server=;User=;....osv
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2007 - 01:37 #3
en SQLServer connection string kan se ud som:

@"Server=ARNEPC3\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;Database=Test"
Avatar billede barcavs Nybegynder
08. november 2007 - 14:46 #4
Ja jeg har skrevet den sådan

Dim objConn As New SqlConnection("server=minserver; database=db; uid=usfd; pwd=pass;")

Så får jeg følgende fejl:

An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)
Avatar billede barcavs Nybegynder
08. november 2007 - 15:26 #5
Det var bare ODBC connection istedet for sql
Avatar billede lord_mike Nybegynder
19. november 2007 - 22:17 #6
Nu er jeg ikke i tvivl om at "minserver" ikke findes (Set fra serveren af... altid)

Men er du sikker på at den server du har angivet findes. Med findes, så mener jeg kan den ses med det navn fra der hvor du kører aspx filen?, er porten åbene etc...
Avatar billede barcavs Nybegynder
02. december 2007 - 11:30 #7
hmm
Avatar billede lord_mike Nybegynder
02. december 2007 - 18:33 #8
"[..] When connecting to SQL Server 2005 [..]"

Er det MSSQL eller MySQL du prøver at arbejde med... ?