Avatar billede nicebabe Nybegynder
01. november 2007 - 01:59 Der er 13 kommentarer

Grammatikkontrol i word 2007 fungerer ikke?

Hej,
jeg har installeret office 2007 (til hjemmet og studiet på min maskine). Mit problem er, at jeg ikke kan få grammatik- og stavekontrollen til at fungere. Når jeg skriver på tysk, indstiller sproget sig ikke til tysk, men forbliver på dansk. Når jeg så har angivet sporget til tysk, vil den ikke rette grammatikken. Og den skifter automatisk om til dansk igen.
Jeg skal hele tiden selv angive sproget til tysk, selvom at jeg under sproginstillinger har aktiveret tysk som "primært redigeringssprog".

Ved i hvad jeg kan gøre for at løse dette problem?

På forthånd tak for hjælpen!
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:12 #1
jeg har ikke selv 2007, men 2003 (pro), der kan man under programmer->ms office->ms office tools vælge en der hedder "ms office 200x language settings"

Når du HAR valgt tysk som sprog kan den så "grammatikken"?
jeg havde et "problem" med en der skulle skrive fransk, men det var ikke med i "pakken", så han skulle købe noget ekstra for at det duede...
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:14 #2
hvis du har ovenstående "menu punkt" og tysk ikke er der, så har du nok samme problem
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:19 #3
fandt dette hos ms:
Multilanguage support. For the first time, 2007 Office system customers will be able to purchase individual, single-language add-on packs that enable applications and suites to instantly become bilingual. The packs add a secondary localized user interface, help files, dictionary and thesaurus.
http://www.microsoft.com/presspass/press/2006/nov06/11-062007OfficeRTMPR.mspx

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:22 #4
re: For the first time.....
før skulle man vist købe alle sprog på en gang, en "multilingual" office
Avatar billede nicebabe Nybegynder
01. november 2007 - 02:25 #5
tak for dine svar. Hverken grammatiken eller stavekontrollen vil virke på tysk!
Avatar billede nicebabe Nybegynder
01. november 2007 - 02:27 #6
sproget bliver ved med at ændre sig til dansk..
I office pakken 2007 burde alle sprog på forhånd være indstalleret i hvertfald for dansk, engelsk og tysk. Så burde grammatikken virke! (jeg kan desværre ikke bruge dit link til noget)
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:32 #7
"burde" er død (ligesom plejer også er) ;o)

Hvis det ER med i pakken så kan det være at du ikke har installeret tysk, kør setup igen og vælg "installer alt på denne komputer" (eller hvad de nu skriver)

Ellers må du købe en "tysk" pakke
http://technet2.microsoft.com/Office/en-us/library/45ee5127-d441-426f-946a-99328cdcc7191033.mspx?mfr=true
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:38 #8
jeg går ud fra at du har en DK version af officen, så skal tysk være med:
http://office.microsoft.com/da-dk/suites/HA102113701030.aspx

HAR du det menupunkt jeg skrev tidligere?:
programmer->ms office->ms office tools vælge en der hedder "ms office 200x language settings"
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 02:56 #9
http://office.microsoft.com/da-dk/help/HA100245231030.aspx

Vælge det primære redigeringsprog
Det primære redigeringssprog er det sprog, du vil bruge til det meste arbejde, og som du vil have vist den relevante standardskabelon, skrifttype, skriftstørrelse, sorteringsrækkefølge samt punkttegns- og nummereringsgalleriet på. Hvis du f.eks. bruger et engelsk (USA) Microsoft Office-program eller en engelsk Microsoft Office-programpakke, men du ofte arbejder med højre mod venstre-tekst, kan du ændre standardvisnings- og redigeringssproget til et højre mod venstre-sprog, så alle Microsoft Office-standardværdierne indstilles til højre mod venstre.

Vigtigt!  Hvis du ændrer det primære redigeringssprog, udskiftes skabelonen Normal.dot i Microsoft Office Word automatisk. Hvis du vil bevare eventuelle ændringer af filen, skal du gemme en kopi af den, før du ændrer det primære redigeringssprog.

Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Microsoft Office, peg på Microsoft Office-værktøjer, og klik derefter på Microsoft Office 2007 Sprogindstillinger.
Klik på fanen Redigering af sprog.
Klik på det sprog, du primært vil arbejde på, på listen Primært redigeringssprog.
Bemærk!  Når et sprog er valgt som primært redigeringssprog, kan du ikke fjerne det fra listen Aktiverede sprog. Hvis du vil fjerne det primære redigeringssprog fra listen, skal du først markere et andet sprog på listen Primært redigeringssprog.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
01. november 2007 - 02:59 #10
(det er pljer der er 2død"...) nå men tak for alle dine forslag! jeg prøver at geninstallere det hele forfra.. det sidste indlæg med at vælge det primære redigeringssprog har jeg prøvet. intet hjælper -.-
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 03:16 #11
du kan prøve at re-installere fra "kontrol panel" -> "Tilføj fjern programmer"..

Under installationen så vælg "brugerdefineret installation", og vælg "installer alt på denne komputer"

Det jeg "fandt ud af" da jeg kiggede microsofts site igennem, så "følger" office "default" det tastaturlayout du har, har du prøvet at skifte til tysk?
(så virker æøå dog ikke som de "plejer")
Avatar billede nicebabe Nybegynder
02. november 2007 - 12:45 #12
Mit problem er desværre ikke løst endnu, derfor har jeg ikke givet dig points, hvis du skulle undre dig (;
Selv om at jeg har prøvet at skifte tastatursprog til tysk, så vil word stadig ikke korrigere grammatikfejl. Stavekontrol fungere nogenlunde, men ikke altid.

Hvori kan fejlen ligge? Er der andere der har erfarringer med dette?
Avatar billede nicebabe Nybegynder
04. november 2007 - 18:08 #13
(opdatering..)