Avatar billede radiohead Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:59 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Masterpage og genereringstid

Måske et dumt spørgsmål :)

Jeg fik fornyligt hjælp til lidt kode ifb. med generingstid af en side.

Nu er det sådan, at jeg har en masterpage med noget codebehind, der bliver afviklet på alle sider. Udover det, er der naturligvis de enkelte sider(contents), som også hver har deres egen codebehind.

Hvordan får jeg nu regnet den samlede genereringstid for både masterpage-koden og de enkelte content-koder?

Her er mit tidligere spm:
http://www.eksperten.dk/spm/803246
Avatar billede flashit Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:25 #1
Kan du ikke bare benytte Trace="true" på din masterpage?
Eks.
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" Trace="true" %>
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 21:42 #2
;o) tjooo...(er PageOutput="true" ikke nødvendig?)

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" Trace="true" PageOutput="true" %>
Avatar billede flashit Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:48 #3
har lige testet det, og jeg kan ikke lige få det til at virke med en masterPage.
Derfor prøv følgende

Smid denne i din web.config
<system.web>

    <trace enabled="true" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true" />

herefter kan man se en liste over siderne via denne fil.
Url/Trace.axd
Avatar billede flashit Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:49 #4
Altså ikke <system.web>, det er bare for at vise hvor
<trace enabled="true" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true" />
skal være :-)
Avatar billede flashit Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:52 #5
PageOutput="true" er det ikke en setting i Web.config? Mener ikke at det er en del at <Page.... men er ikke sikker.
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 22:22 #6
;o) Jo, det er i web.config (det er der jeg bruger den, jeg bruger det "kun" til tests)
Avatar billede flashit Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:30 #7
OK C";)
Avatar billede radiohead Nybegynder
01. november 2007 - 00:12 #8
Undskyld jeg føst vender tilbage nu, men blev lige optaget. :)
1000 tak for svarene. Jeg forsøger at teste med Trace i morgen. Får ikke tiden til det nu.

Jeg skal dig lige være helt med. Skal PageOut="true" stå i <page> eller web.config?
Blev lige lidt forvirret idet a1 startede med at skrive den i page, og derefter sige den skulle i web.config? :)
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 00:56 #9
jeg bruger KUN trace i min web.config, flahit mener at pageOutput ikke kan bruges i "page" (jeg har ikke prøvet)
Avatar billede radiohead Nybegynder
01. november 2007 - 09:47 #10
Ahaa, på den måde :)

I må gerne lægge nogle svar :)
Avatar billede flashit Nybegynder
01. november 2007 - 21:33 #11
Svar
Avatar billede radiohead Nybegynder
01. november 2007 - 22:19 #12
Får det ikke testet lige med det samme, men venter lige på a1, og så accepterer jeg jeres svar.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2007 - 23:05 #13
svar ;o)