Avatar billede rsj1962 Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:13 Der er 1 kommentar

Medion PC MT6 - bundkort/CPU

Hej!

En ven af mig har en Medion PC MT6 (TYP: MED MT 315), købt i Aldi. Den vil nu ikke længere starte (der sker ikke noget, når der trykkes på knappen!), og problemet er ikke manglende strøm! Det er sandsynligvis et bundkort/CPU-problem. Før han nu går ud og kigger efter en nyt bundkort/ny CPU, er der nogle ting, han bør teste endnu en gang? Han har godt nok udbygget maskinen med RAM/drev m.m., men det kan vel ikke være et problem, når pc´en slet ikke kan starte?

Og skulle han være nødt til at anskaffe et bundkort/CPU, hvad kan så anbefales - nogle erfaringer herinde?

På forhånd tak for svaret!
Avatar billede econex Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:38 #1
Er den stoppet med at virke ifb. med isætningen af RAM m.m.?
Hvordan ved i at det ikke er strømforsyningen?
Prøv evt. at checke om der er en diode der lyser på motherboardet.

Den model er født med et MD 5000 Rev. 1.0 bundkort (se her: http://www.knietzsch.de/radio-tv-world/computer/pc_md8008_nachfolger.htm) Dvs. at CPU'en er en P4 socket LGA775. Jeg vil tro at i kan genbruge processoren, det er sjældent den ryger, medmindre den er blevet overophedet.

Et fint bundkort, til kr. 377,- kr - kan du evt. købe her: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SG%2D95&GroupGuid=3510&SelectedGroup=3510

Vælger i at skifte CPU også, så evt. denne her:http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=BX80557E2180&GroupGuid=3515&SelectedGroup=3515