Avatar billede larsny Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilføj repeater i repeater

Jeg skal have printet en side struktur ud med repeaters.

Udfordringen ligger i at jeg ikke ved hvor mange "underrepeater" der er, samt det er forskelligt.

struktur eks:
Forside
-Om os
-Produkter
--Softwate
---Os
----Drivere
---Programmer
--Hardware
---Case
-Kontakt

Nogen ideer?

jeg har prøvet noget i denne stil:

protected void structurRepeater_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)
    {
        WebSiteMenu data = e.Item.DataItem as WebSiteMenu;
        Response.Write("re: "+data.title+"<br />");

        Repeater newRepeater = new Repeater();
        newRepeater.ItemDataBound += new RepeaterItemEventHandler(structurRepeater_ItemDataBound);
        StructurRepeater.DataSource = data.childMenus;
        StructurRepeater.DataBind();

        e.Item.Controls.Add(newRepeater);

        Label lblName = e.Item.FindControl("LblName") as Label;
        lblName.Text = data.title;

    }
Avatar billede neoman Novice
03. november 2007 - 10:49 #1
Har du overvejet treeview-kontrollen ?
Avatar billede larsny Nybegynder
04. november 2007 - 14:17 #2
ja men problemet er at jeg skal tilføje nogle ekstra knapper osv. det mener jeg ikke man kan i treeview?
Avatar billede neoman Novice
04. november 2007 - 14:40 #3
Prøv at kigge her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa478959.aspx og http://www.gridviewguy.com/ArticleDetails.aspx?articleID=185

Jeg formoder du har en begrænset dybde i dit hierarki. Der er så vidt jeg kan se ikke noget i vejen for at lave alle dine repeaters i forvejen, og så databinde hver child-repeater ved OnItemDataBound-eventet for dens parent-repeater. I de tilfælde hvor der ikke er tilsvarende data på en given dybde og derunder, så vil repeateren og de underliggende repeatere blot ikke dukke op på skærmen.
Avatar billede neoman Novice
04. november 2007 - 14:45 #4
I øvrigt - interessant kode du har vist frem. Kørte den ikke eller hvad skete der ?
Avatar billede neoman Novice
04. november 2007 - 15:08 #5
Plan B kunne være at glemme alt om repeaters, og selv dynamisk lave en tabel, hvor du tilføjer de ting du ønsker for hvert niveau. Derpå gennemløbe din struktur, og for hver ændring af niveau at tilføje en ny række med en indrykket titel.
Avatar billede larsny Nybegynder
04. november 2007 - 15:15 #6
ja du har nok ret i Plan B :-)

Jeg kan ikke rigtigt få det andet til at virke, og er lidt nået til det punkt, at jeg ikke kan bruge mere tid på dette problem :)

stik mig et svar på plan b. den ved jeg virker hehe
Avatar billede neoman Novice
04. november 2007 - 15:37 #7
Hehe - jeg sad selv fast i repeaters en gang, og det endte med at være meget simplere at bruge en dynamisk tabel:). Husk blot på at deklarerede repeaters har fordelen af, at systemet "husker dem" af sig selv, mens dynamiske tabeller og de kontroller som sidder i cellerne, skal genskabes ved hver postback.