Avatar billede mindtwister Nybegynder
10. juni 2001 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

database

Jeg er ved at lave en simpel chat i ASP og er rendt ind i den sædvanlige fejl 500 men jeg kan ikke rigtig gennemskue den...:
Set Objektet = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Objektet.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\\Xenomind464893\\xenomind\\MindTwister\\chat.mdb\"
if request(\"write\") = 1 then
SQL = \"SELECT * FROM chat ORDER BY Id\"
set Fil = Objektet.execute( SQL )
nick1 = Fil(\"nick\")
color1 = Fil(\"color\")
text1 = Fil(\"text\")
Sql = \"Insert into chat (nick,color,text) values (\'\" & Request(\"nick\") & \"\', \'\" & Request(\"color\") & \"\', \'\" & request(\"text\") & \"\')\"
Objektet.Execute(Sql)
do while not Fil.eof
Fil.MoveNext
nick1 = Fil(\"nick\")
color1 = Fil(\"color\")
text1 = Fil(\"text\")
Sql = \"Insert into chat (nick,color,text) values (\'\" & nick1 & \"\', \'\" & color1 & \"\', \'\" & text1 & \"\')\"
Objektet.Execute(Sql)
loop
response.redirect(\"index.asp?page=3\")
else
SQL = \"SELECT * FROM chat ORDER BY Id\"
set Fil = Objektet.execute( SQL )
DO WHILE NOT Fil.EOF
Response.Write \"-=\" & Fil(\"nick\") & \"=-<font color=\'#\" & Fil(\"color\") & \"\'>\" & Fil(\"text\") & \"</font><br>\"
Fil.MoveNext
LOOP
end if
Avatar billede knast Nybegynder
10. juni 2001 - 19:31 #1
prøv at fikse stien til den der database lidt op
Avatar billede lkekspert Nybegynder
10. juni 2001 - 20:00 #2
Hvorfor fortæller du ikke eksplicit hvilken collection du requester:

if request(\"write\") = 1 then

Det har sikkert ikke noget med fejlen at gøre, men er der nogen grund til det? Hvilken collection henter den fra når intet er angivet? Gennemsøger den både QueryString og Form collection?

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede mindtwister Nybegynder
11. juni 2001 - 12:56 #3
fikse stien til databasen op? stien til databasen er ok...
Avatar billede maude Nybegynder
11. juni 2001 - 14:02 #4
Hvilken type fejl taler vi om? HTTP, ASP, Access eller ......?
Får du ikke et linienr. sammen med fejlen?

Avatar billede mindtwister Nybegynder
11. juni 2001 - 17:29 #5
Nix - bare 500...
Avatar billede mindtwister Nybegynder
15. juni 2001 - 20:58 #6
Bøh - jeg har droppet det med database - har istedet valgt at bruge application - chatten ligger nu brugbar på www.mindtwister.xenomind.net