Avatar billede compilos Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

FormView ville ikke indsætte, efter den er indsat i et panel.

Jeg har en FormView som faktisk virker!

Men når jeg dropper FormView´et ind i et aspxRoundPanel virker det ikke længere.
Hvis jeg hiver FormView´et ud af Panel´et igen, ja så virker det!!.

Er gået lidt i stå, så håber på lidt hjælp!!.

/Compilos
Avatar billede neoman Novice
31. oktober 2007 - 17:25 #1
Hvis du giver feedback på dine udestående spørgsmål vil jeg gerne komme med et gæt - ellers vent på nogen som ikke hænger sig i den slags.
Avatar billede compilos Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:35 #2
Et gæt er da bedre end igenting.!
Avatar billede compilos Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:39 #3
Eller mener du jeg skal uddybe det.!
Avatar billede neoman Novice
31. oktober 2007 - 17:44 #4
Næh - jeg har fattet dit problem.

Jeg gerne vil hjælpe dig hvis du giver feedback til de folk som har hjulpet dig før - du har mange spørgsmål som stadigvæk er åbne, uden at du har svaret/givet points til hjælperne/lukket spørgsmålet som ikke længere aktuelt. Hvis du er i tvivl om proceduren så spørg. Hvis du ikke er i tvivl og blot ikke ønsker at gøre det, så vent på en anden end mig:)
Avatar billede neoman Novice
31. oktober 2007 - 17:56 #5
Tak-kan se du tog det seriøst.

Mener du UpdatePanel ? Eller hvilket panel ? Hvis det fungerer med et fritstående formview, men ikke med et formview som sidder i et panel, så kunne det tyde på at din udenomliggende kode ikke længere kan finde værdierne i formview'et. Dette er helt normalt, da kontroller/værdier som sidder inde i en container af en eller anden slags ikke er direkte tilgængelige udefra men skal findes f.eks. vha. MitFormView.FindControl("NavnetPåDen").

Hvis dette ikke hjælper, så prøv lige at klistre din kode ind her - aspx for kontrollen og det omliggende, samt den code-behind hvor du gør et eller andet med dit formview.
Avatar billede compilos Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:56 #6
Jep, lidt pinligt :-(

Nu skulle det være fikset!

/Compilos
Avatar billede neoman Novice
31. oktober 2007 - 18:01 #7
Oops - mente MinContainer.FindControl("MitFormView").FindControl("minKontrol")
Avatar billede compilos Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:57 #8
Bare lidt kode:

<dxrp:ASPxRoundPanel ID="ASPxRoundPanel1" runat="server" Width="200px">
<PanelCollection>
<dxrp:PanelContent runat="server">
<asp:FormView ID="FormView1" runat="server" DataKeyNames="id" DataSourceID="MySqlDataSource2">
<EditItemTemplate>

Det er de 3 første linjer der får det til at "fejle".

Jeg har selve siden, - hvor der er mit ASPxRoundPanel,  deri er der mit FormView, og så er der mig EditTemplate hvor der er en UpdateKnap, - hvordan f....  for jeg tricket den knap!
Avatar billede neoman Novice
03. november 2007 - 10:54 #9
"hvordan f....  for jeg tricket den knap!" ikke forstået - skal knappen trigges udefra ? Vis den code-behind du prøver at køre, eller uddyb hvad det er du ønsker, hvordan koden ser ud og hvordan den reagerer.
Avatar billede compilos Nybegynder
03. november 2007 - 13:41 #10
Forfra. (simpelt)
Problemet er at Jeg har et Formview kontrol på siden, som kan indsætte, slette og redigere data.!
Det første er indsat i et alm. Panelcontrol. Og her virker indsæt, slet og rediger.

Mit andet FormView er indsat i en ASPxRoundPanel, - her kan jeg hverken indsætte eller redigere, men kan godt slette.!

Er det helt normalt? Eller kan der være en bug i ASPxRoundpanel´et komponenten.!

<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <cc1:MySqlDataSource ID="MySqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ nu_dbConnectionString %>"
            DeleteCommand="DELETE FROM `tbl_boat_jolle` WHERE `id` = ?" InsertCommand="INSERT INTO `tbl_boat_jolle` (`id`, `fld_jolletype`) VALUES (?, ?)"
            ProviderName="<%$ ConnectionStrings:nu_dbConnectionString.ProviderName %>"
            SelectCommand="SELECT `id`, `fld_jolletype` FROM `tbl_boat_jolle`" UpdateCommand="UPDATE `tbl_boat_jolle` SET `fld_jolletype` = ? WHERE `id` = ?">
            <DeleteParameters>
                <asp:Parameter Name="id" Type="String" />
            </DeleteParameters>
            <UpdateParameters>
                <asp:Parameter Name="fld_jolletype" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="id" Type="String" />
            </UpdateParameters>
            <InsertParameters>
                <asp:Parameter Name="id" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="fld_jolletype" Type="String" />
            </InsertParameters>
        </cc1:MySqlDataSource>
        &nbsp; &nbsp;
        <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="50px" Width="125px" BorderWidth="1px">
        <asp:FormView ID="FormView1" runat="server" DataKeyNames="id" DataSourceID="MySqlDataSource1">
            <EditItemTemplate>
                id:
                <asp:Label ID="idLabel1" runat="server" Text='<%# Eval("id") %>'></asp:Label><br />
                fld_jolletype:
                <asp:TextBox ID="fld_jolletypeTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                </asp:TextBox><br />
                <asp:LinkButton ID="UpdateButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Update"
                    Text="Update">
                </asp:LinkButton>
                <asp:LinkButton ID="UpdateCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel"
                    Text="Cancel">
                </asp:LinkButton>
            </EditItemTemplate>
            <InsertItemTemplate>
                fld_jolletype:
                <asp:TextBox ID="fld_jolletypeTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                </asp:TextBox><br />
                <asp:LinkButton ID="InsertButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Insert"
                    Text="Insert">
                </asp:LinkButton>
                <asp:LinkButton ID="InsertCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel"
                    Text="Cancel">
                </asp:LinkButton>
            </InsertItemTemplate>
            <ItemTemplate>
                id:
                <asp:Label ID="idLabel" runat="server" Text='<%# Eval("id") %>'></asp:Label><br />
                fld_jolletype:
                <asp:Label ID="fld_jolletypeLabel" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                </asp:Label><br />
                <asp:LinkButton ID="EditButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Edit"
                    Text="Edit">
                </asp:LinkButton>
                <asp:LinkButton ID="DeleteButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Delete"
                    Text="Delete">
                </asp:LinkButton>
                <asp:LinkButton ID="NewButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="New"
                    Text="New">
                </asp:LinkButton>
            </ItemTemplate>
        </asp:FormView>
        </asp:Panel>
        <dxrp:ASPxRoundPanel ID="ASPxRoundPanel1" runat="server" Width="200px">
            <PanelCollection>
                <dxrp:PanelContent runat="server">
                    <asp:FormView ID="FormView2" runat="server" DataKeyNames="id" DataSourceID="MySqlDataSource1">
                        <InsertItemTemplate>
                            fld_jolletype:
                            <asp:TextBox ID="fld_jolletypeTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                            </asp:TextBox><br />
                            <asp:LinkButton ID="InsertButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Insert"
                                Text="Insert">
                            </asp:LinkButton>
                            <asp:LinkButton ID="InsertCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel"
                                Text="Cancel">
                            </asp:LinkButton>
                        </InsertItemTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            id:
                            <asp:Label ID="idLabel" runat="server" Text='<%# Eval("id") %>'></asp:Label><br />
                            fld_jolletype:
                            <asp:Label ID="fld_jolletypeLabel" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                            </asp:Label><br />
                            <asp:LinkButton ID="EditButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Edit"
                                Text="Edit">
                            </asp:LinkButton>
                            <asp:LinkButton ID="DeleteButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Delete"
                                Text="Delete">
                            </asp:LinkButton>
                            <asp:LinkButton ID="NewButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="New"
                                Text="New">
                            </asp:LinkButton>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            id:
                            <asp:Label ID="idLabel1" runat="server" Text='<%# Eval("id") %>'></asp:Label><br />
                            fld_jolletype:
                            <asp:TextBox ID="fld_jolletypeTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("fld_jolletype") %>'>
                            </asp:TextBox><br />
                            <asp:LinkButton ID="UpdateButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Update"
                                Text="Update">
                            </asp:LinkButton>
                            <asp:LinkButton ID="UpdateCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel"
                                Text="Cancel">
                            </asp:LinkButton>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:FormView>
                </dxrp:PanelContent>
            </PanelCollection>
        </dxrp:ASPxRoundPanel>
    </form>
</body>
Avatar billede neoman Novice
03. november 2007 - 14:13 #11
Kan ikke umiddelbart se noget kriminelt.

Hvordan  vælger du hvilken record bliver vist i dit formview ?
Har du noget code-behind, så vis denne (altså aspx.vb/aspx.cs)?

Og lige en afklaring på "kan jeg hverken indsætte eller redigere.." Betyder det at du trykker på de relevante knapper men intet sker overhoved ? Eller får du en postback, men  data er ikke blevet ændret, og formviewet sidder stadigt i insert eller edit mode som ved udgangen  ? Eller at formviewet returnerer til default mode, men data er ikke blevet ændret i db'en ?

Betyder det:

Jeg trykker på
Når dit Formview er inde i AspxRoundPanel,
Avatar billede compilos Nybegynder
05. november 2007 - 19:19 #12
Hej Neoman

Ved listning tages den sidste post i databasen!
"kan jeg hverken indsætte eller redigere.."  -> Den laver et postback, men intet sker, ud over at den viser sidste indsatte post. - Og ja, den redigere ved nærmere eftertanke, - men alle felterne bliver sat til null !!

Enten er der noget jeg har misforstået, ellers virker det bare ikke.!

De 2 fuldstændig identiske FormView´s, - og det virker SUPER med et almindelig panel, - men af h.... til med ASPxRoundPanel.  - Jeg tror det er en bug et eller andet sted.!

Så, neoman - hvis du ikke umiddelbart har en ide om det, - så læg et svar. - Du fortjener point på dette spørgsmål!

/Compilos
Avatar billede neoman Novice
05. november 2007 - 21:40 #13
Jeg tvivler på en bug for commerciel s/w - buggen sidder som oftest mellem stolesædet og skærmen:).

Jeg har da masser af idéer, men det kræver du læser spørgsmålene nøje og besvarer dem. Folk laver tit ged i det i deres code-behind, og den har du hidtil nægtet at vise, på trods af gentagne spørgsmål dertil. Årsagen til at jeg spø'r om det er at 1). folk tit overskriver deres data i PageLoad, og 2). glemmer, at en kontrol gemt i dybden på en anden kontrol ikke er tilgængelig direkte men oftest skal FindControl'es. Hvis du ikke har nogen code-behind så ville det også være rart at få det udelukket, i stedet for blot at famle i blinde. Husk, at på trods af mine superman-evner, så kan jeg hverken læse tanker eller vide hvad der sidder i din kode.

Og jeg gider da ikke samle points for et problem som stadig er på samme stade som da jeg tog fat i det.  Så Compilos - klem balderne sammen og spyt ud ! :)
Avatar billede compilos Nybegynder
05. november 2007 - 22:05 #14
Jeg fatter det sgu ikke lige 100 procent. - Nu ville jeg lige lave et eksempel og ligge op,  så du kunne se det! - Så prøvede jeg at sætte ASPxRoundPanel controllens EnableViewState=false - Så virker det sgu.!
Ja jeg må bare indrømme at jeg ikke helt fatter det. ViewState skulle vel bare huske værdierne, - hvorfor kunne den ikke find ud af det (f.eks indsætte null)

PS:Jeg havde intet i mit CodeBehind :-) (Sorry)

Nu ligger du f.... et svar, Og SUPER tak for hjælpen og indsatsen.
Avatar billede neoman Novice
05. november 2007 - 22:26 #15
hrmpf - så  at disable viewstate på kontrollen får den til at funke ? Det gi'r  bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget mening - NOT :)

Nu er jeg faktisk blevet oprigtigt nysgerrig, men, mange af livets mysterier må man tage som de er, i stedet for at grave efter en ikke-eksisterende løsning til hudløshed. Såfremt det nu fungerer, selv om det lyder mystifistisk, så kan vi vel lukke den sag. Ellers må du råbe og skrige og skabe dig !!!!!!!!!! :)
Avatar billede compilos Nybegynder
06. november 2007 - 09:36 #16
Jamen, det er sgu rigitg.
-  Jeg tror jeg vil prøve og maile dem, og se om de kan gi´ en forklaring på denne underlige hændelse!.

Men igen, - super tak for hjælpen.
(du hører måske nærmere)

/Compilos