Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af datetime fra sql

Jeg forstår ikke at formatere det korrekt med tostring().

får "No overload method for ToString takes 2 arg...".

DateTime de = comReader[2].ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));

Hvad gør jeg forkert? :)
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2007 - 15:54 #1
DateTime de = comReader[2] as DateTime;

de = de.ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2007 - 15:55 #2
DateTime de = DateTime.Parse(comReader[2].ToString()).ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:59 #3
Tak. Den giver mig dog:

CS0029: Cannot implicitly convert type 'string' to 'System.DateTime'
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2007 - 16:01 #4
DateTime de = ((DateTime)comReader[2]).ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2007 - 16:01 #5
hvad er comReader? et dataset?
og er du sikker på index 2 er det korrekte index med en valid dato i???
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2007 - 16:02 #6
string s = ((DateTime)comReader[2]).ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:03 #7
Henter fra datetime felt i min sql.

Eksempel på felt: 2007-10-31 14:37:24

while (comReader.Read())
{

}
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:05 #8
arne, det virkede. Tak.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:05 #9
Og tak til kalp også ;-)
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2007 - 16:07 #10
jeg skal lære ikke at arbejde videre med folks kode og istedet lave min egen:)
jeg rettede højre side = tegnet uden at kigge/tænke så meget det til venstre;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2007 - 16:15 #11
string s = (comReader[2] As DateTime).ToString("dddd dd MMM yy", new CultureInfo("da-DK", false));

havde ogsa virket - omend jeg foretraekker cast'en.

Og et svar.