Avatar billede shamrock Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kode på 2 dropdowns

Hej Eksperter

Jeg skal bruge noget kode der er lige til at paste ind i en aspx fil :)

Når man går ind på siden er der én dropdown med 3 valg. Når man så vælger skal der komme en dropdown mere frem hvor man kan klikke sig videre til en hjemmeside.

Eksempel:
Jeg har én dropdown når jeg besøger siden. Den dropdown indenholder Valg1, Valg2 og Valg3. Jeg vælger Valg2 og får nu endnu en dropdown frem. Derefter har jeg nogle specifikke valg og når jeg vælger en af dem skal man gå til en anden url.

Nogle der tilfældigvis ligger inde med en sådan kode? Jeg selv er desværre ikke den store programmør (endnu) ;-)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
01. november 2007 - 10:26 #1
Ved ikke om jeg har forstået dig rigtig, men her er et bud:
(Husk at sætte combo2 til visible=false i din aspx)

        protected void combo1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            combo2.Visible = true;
            ArrayList list = new ArrayList();

            if (combo1.SelectedValue.ToString() == "Valg1")
            {
                list.Add("url1");
                list.Add("url2");
                list.Add("url3");
            }

            if (combo1.SelectedValue.ToString() == "Valg2")
            {
                list.Add("url4");
                list.Add("url5");
                list.Add("url6");
            }

            if (combo1.SelectedValue.ToString() == "Valg3")
            {
                list.Add("url7");
                list.Add("url8");
                list.Add("url9");
            }
            combo2.DataSource = list;
            combo2.DataBind();
        }

        protected void combo2_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            Response.Redirect(combo2.SelectedValue.ToString());
        }
Avatar billede shamrock Nybegynder
02. november 2007 - 10:28 #2
Hej Mikkel tak for hjælpen.

Jeg har pastet koden ind i mellem disse tags:

<script    runat="server">

</script>

Jeg får følgende fejlkode:

Line 9:          protected void combo1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
Line 10:        {
Line 11:            combo2.Visible = false;
Line 12:            ArrayList list = new ArrayList();
Line 13:

Manger der ikke også koden der skal sættes ind imellem <body> </body> ?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. november 2007 - 10:34 #3
Den kode jeg gav dig skal du paste ind i din code-behind fil.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
16. november 2007 - 14:51 #4
Fundet ud af det?
Avatar billede shamrock Nybegynder
16. november 2007 - 15:33 #5
Hej Mikkel

Jeg tror ikke jeg har en code-behind fil. Jeg har kun én .aspx fil hvor alt sammen ligger i.

Bemærk at jeg er helt ny i dette univers så måske er det mig der har misforstået noget. Jeg mener at hvis det er en ASPX fil er det lavet i .NET ikke? Jeg kender selv en smule til C# men kan ikke få dropdowns til at virke på en hjemmeside :(

Jeg benytter Visual Studio 2005.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
19. november 2007 - 08:25 #6
hvis du kigger på din aspx fil i desing view så kan du højre klikke på musen og vælge "view code" så kommer du ind i code behind filen som er en c# eller vb fil alt efter hvad du valgte da du oprettede projektet.

Du kan også bare dobbelt klikke på comboboxen så opretter vs selv combo1_SelectedIndexChanged metoden for dig.
Avatar billede shamrock Nybegynder
22. november 2007 - 16:09 #7
Hej, jeg har ikke den behind fil du snakker om :(

Men du har sikkert svaret rigtigt med dit første kode-eksempel, det nok mig der stinker :)

Så smid et svar så få du pointene... :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
22. november 2007 - 16:43 #8
Hvis du vil kan du zippe projektet og sende det til Dragos_M@hotmail.com så skal jeg nok kigge og vende tilbage.