Avatar billede younk-dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hver anden celle.

Vil gerne have at hver anden celle er en anden farve. Derfor søgte jeg lidt og fandt disse meget fine tråde. Desværre kan jeg ikke få det til at virker i mit script. Endten får jeg den til at være kun den ene farve eller også kun den anden.
http://www.eksperten.dk/spm/105555
http://www.eksperten.dk/spm/658750
http://www.eksperten.dk/spm/288312
http://www.eksperten.dk/spm/676310

-----------------------------------------------------------------------------
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<body>

<h1>Forum</h1>

Her er ordet frit. Så det vil sige: skriv hvad du har lyst til.<br><br>

<?php
include('config.php');
$query = mysql_query("SELECT id,header,name,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM forum WHERE parent=0 ORDER BY id DESC LIMIT $offset,$range") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) == 0) {
    echo 'Der er ingen tråde i forummet!<br>';
} else {
    echo '<table width="100%" id="list"><tr>';
    echo '<th width="40%">Overskrift</th><th width="30%">Forfatter</th><th width="30%">Dato</th><th>Indlæg</th>';
    echo '</tr>';
    while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
        echo '<tr>';
        echo "<td width='40%' bgcolor='$color'><a href='laes.php?id=$row[id]'>$row[header]</a></td>";
        echo '<td width="30%" bgcolor='.$color.'>'.$row['name'].'</td>';
        echo '<td width="30%">'.$row['date'].'</td>';
        echo '<td>'.mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE parent=$row[id]"),0).'</td>';
        echo '</tr>';
    }
    echo '</table>';
}
echo '<br>';

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE parent=0"),0);
if ($offset >= $range) {
    $forrige = $offset-$range;
    echo "<a href='?offset=$forrige'>Forrige</a> | ";
} else {
    echo 'Forrige | ';
}
if ($antal > $offset+$range) {
    $naeste = $offset+$range;
    echo "<a href='?offset=$naeste'>Næste</a> ";
} else {
    echo 'Næste ';
}
?>

<hr><a href="opret.php">Opret tråd</a> | <a href="soeg.php">Søg efter tråd</a>

</body>
</html>

------------------------------------------------------------------------------------
Er der en venlig sjæl derude der kan fortælle mig hvad jeg gør galt? og eventuelt lige bruge 10 min på at få det til at virke.
Tror selv det har noget at gøre med at $i++; ikke fungere som den skal når jeg sætter den mellem mine echo's
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 00:33 #1
Jeg kan ikke se $i++ et eneste sted.
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. oktober 2007 - 07:59 #2
Prøv sådan her:

<?php
include('config.php');
$query = mysql_query("SELECT id,header,name,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM forum WHERE parent=0 ORDER BY id DESC LIMIT $offset,$range") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) == 0) {
    echo 'Der er ingen tråde i forummet!<br>';
} else {
    echo '<table width="100%" id="list"><tr>';
    echo '<th width="40%">Overskrift</th><th width="30%">Forfatter</th><th width="30%">Dato</th><th>Indlæg</th>';
    echo '</tr>';

    $color = 'red';

    while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
        echo '<tr>';
        echo "<td width='40%' bgcolor='$color'><a href='laes.php?id=$row[id]'>$row[header]</a></td>";
        echo '<td width="30%" bgcolor='.$color.'>'.$row['name'].'</td>';
        echo '<td width="30%">'.$row['date'].'</td>';
        echo '<td>'.mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE parent=$row[id]"),0).'</td>';
        echo '</tr>';

        $color = ($color == 'red') ? 'blue' : 'red';
    }
    echo '</table>';
}
echo '<br>';

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE parent=0"),0);
if ($offset >= $range) {
    $forrige = $offset-$range;
    echo "<a href='?offset=$forrige'>Forrige</a> | ";
} else {
    echo 'Forrige | ';
}
if ($antal > $offset+$range) {
    $naeste = $offset+$range;
    echo "<a href='?offset=$naeste'>Næste</a> ";
} else {
    echo 'Næste ';
}
?>

<hr><a href="opret.php">Opret tråd</a> | <a href="soeg.php">Søg efter tråd</a>

</body>
</html>
Avatar billede younk-dk Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:24 #3
@w13 Grunden til at du ikke kan se $i++ er at det du har der er det cleane script uden mit indblanden. Har prøvet at sætte $i++ dog uden held, derfor lød jeg det være op til bedre folk end mig selv at løse det, og det klarede Jakobdo. Smid svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. oktober 2007 - 19:39 #4
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. november 2007 - 17:11 #5
Takker for point.