Avatar billede mrfunder Nybegynder
30. oktober 2007 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp med input fields uden tables

Hej Eksperter!

Jeg prøver at få en ordentlig opstilling på mine login felter:

Brugernavn: felt
Kodeord:    felt Login knap

Lige nu ser det således ud:

Brugernavn: felt
Kodeord: felt Login knap

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får dem positioneret korrekt ud for hinanden uden hjælp af tables?

På forhånd tak :-)
Avatar billede mrfunder Nybegynder
30. oktober 2007 - 12:54 #1
(altså med andre ord skal felterne placeres ovenfor hinanden) ud fra brugernavn og kodeord
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:00 #2
Hvorfor uden tables? Det er ju det helt nemmeste...

Men du KAN ju bruge dette:

<html>
    <div style="position: absolute; left: 100px; top: 100px;">
        Brugernavn<br>
        Agdgangskode
    </div>
    <div style="position: absolute; left: 200px; top: 100px;">
        <input type="text"><br>
        <input type="text">
    </div>
</html>
Avatar billede mrfunder Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:09 #3
Dette virker ikke optimalt for mig. Nu bliver felterne placeret andre steder på siden. Andre elementer på siden er opbygget med divs og via css
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:44 #4
hehe, ja, det kan ju vare et problem.... så igen, hvorfor ikke tables? då er det ju supernemt?
Avatar billede karmicmind Nybegynder
30. oktober 2007 - 14:21 #5
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2007 - 15:32 #6
<ole>

Hvis folk bare læste, hvad W3C skriver - i stedet for at læse, hvad alle mulige selvbestaltede WebKlogeÅger skriver i deres fejlfyldte tutorials - kunne det være, flere valgte at bruge de mest hensigtsmæssige elementer til deres websider  ;o)

Eksemplet fra alistapart med at lægge form-elementerne og deres tekster i en unordered list er godtnok et af de mere komiske. Hvad i alverden en form har at gøre med en liste, kan kun guderne vide ... undskyld, men det komplet skudt i roen og i direkte modstrid med alt, hvad W3C står for!

Der er absolut intet i vejen for at bruge en tabel til den slags. Du skal bruge synkroniserede søjler og rækker til dine formfelter og tilhørende tekster/labels ... det er præcis, hvad W3C anbefaler, man bruger tabeller til.

Hvorfor mener du ikke en tabel vil være optimal for dig?

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
21. november 2007 - 14:53 #7
-- hvad med bare at bruge labels:

<label for="brugernavn" style="width:100px;display:block;float:left;">Brugernavn</label><input name="brugernavn"><br>
<label for="adgangskode" style="width:100px;display:block;float:left;">Adgangskode</label><input name="adgangskode" type="password"><input type="submit">