Avatar billede ronrondk Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-link netværk meget ustabilt.

Halløjsovs! :-)

Jeg har nogen store problemer med mit netværk som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med. Til at starte med kan jeg fortælle at vi har to computere her i huset. En bærbar med indbygget trådløst netværkskort og en stationær.

Det startede med at jeg havde købt et trådløst d-link kit med en DI-524 router og et DWL-G122 trådløst usb kort. Fra starten havde jeg store problemer med at få den stationære computer på nettet når den bærbare var i brug samtidig. Som om der kun kunne være én computer på af gangen. Hvis jeg var online med den stationære og der blev tændt for den bærbare så faldt jeg lynhurtigt af nettet med den stationære. Den bærbare havde absolut ingen problemer med nettet. Til tider lykkedes det dog at have begge computere online samtidig uden problemer men aldrig i længere tid ad gangen.

Jeg tog kontakt til min internetudbyder som sagde at fejlen ikke kunne ligge hos dem da vi jo ikk havde problemer med den bærbare. Og at vi kun har én fast IP adresse havde ingen indflydelse da vi brugte en router til at fordele signalet på.

Efter det konkluderede jeg så at det måtte være en hardwarefejl i mit netværksudstyr hvorefter jeg returnerede det til butikken og fik noget nyt.

Nu sidder jeg så her med en ny d-link DIR-635 router og et DWA-547 trådløst PCI netværkskort begge af den nye "N-draft" standard (300mbps). Men efter at have installeret det nye udstyr må jeg desværre erkende at det ikk har hjulpet mig en fis. Netværket er stadig meget ustabilt dog har symptomerne ændret lidt karakter. Den bærbare computer har stadig absolut ingen problemer med nettet. Den stationære derimod har en række forskellige problemer som viser sig svingende alt efter hvilket humør den er i:

1. computeren falder af og på nettet konstant hvert 1-2 minutter.

2. computeren søger konstant ny netværksadresse uden at blive færdig.

3. computeren kan overhovedet ikke opnå forbindelse med netværket. Reagerer hverken på "reparer" eller reboot.

4. computeren ser UD til at være i forbindelse med netværket men hverken browser, msn, mail eller andre ting i kontakt med nettet virker.

5. andre gange virker netværket upåklageligt en hel dag.

Jeg er rent ud sagt ved at blive fuldstændig sindssyg af det her og aner ikk hva jeg skal gøre for at komme videre. Jeg har prøvet at ændre diverse indstillinger både på netværkskort og router, opdateret drivere, pillet, fumlet og brokket mig.. INTET har hjulpet indtil nu. Jeg kan ikke forestille mig at det kan være en hardwarefejl da min computer ellers ikk har nogen problemer med stabilitet eller noget.

Jeg håber virkelig at en klog sjæl har kæmpet sig igennem min roman her og har en ide til hvordan jeg kommer nærmere en løsning. Så på forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2007 - 23:00 #1
prøv at vælge en anden kanal til at køre dit trådløse netværk på.
Avatar billede tonygk Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:04 #2
1- 802.11N kører stadigvæk som beta og det er MEGET ustabilt. Der anbefales at kører på G i stedet for. 8011.N bliver standard tidligst medio 2008.

2- Prøv at opgradere firmware på din router som kan hentes her
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVo56j6ltbNlwaaFp5zglHDrvyyBF+ogNBw==

3- Du skal opdatere driveren på dit netkort. (der er lige frigivet en ny driver). Driveren kan hentes her.
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oV413galtbNlwaaFp5zglHDrszCVF/4QMDN3v

Har du stadigvæk problemer, er du velkommen til spørge igen.
Avatar billede ronrondk Nybegynder
10. november 2007 - 21:44 #3
Undskyld for den lange svartid tilbage.. Men nu har jeg prøvet at sætte mit netværk til at køre på en fast kanal og nu har det faktisk snart kørt 2 uger uden at problemet er vendt tilbage :-D så det lader sgu til det virker.. tør bare ikk stole for meget på det endnu hehe.. men mange mange tak for hjælpen indtil videre :-)
Avatar billede ronrondk Nybegynder
10. november 2007 - 21:45 #4
Hov forresten.. jeg ændrede også på indstillingen til hastigheden på netværket eller hva man kalder det.. så nu kører den kun på B og G.. har udeladt N.. så det kan jo også ha lidt at sige :-)
Avatar billede tonygk Nybegynder
11. november 2007 - 19:12 #5
Er du tilfreds, kan smide et par point her så  ;--)))
Avatar billede ronrondk Nybegynder
12. november 2007 - 20:18 #6
Ved ikk helt hvordan det point system fungerer men har trykket accepter.. Dog var det nu mest kenp's forslag jeg fulgte til at starte med så han skal vel også ha points??
Avatar billede tonygk Nybegynder
13. november 2007 - 06:24 #7
@knep -->> skal jeg åbne en tråd, så kan vi dele pointene?
Avatar billede kenp Novice
14. november 2007 - 20:42 #8
vil laver bare en splitter :)
Avatar billede tonygk Nybegynder
15. november 2007 - 06:28 #9
her kan du få dine point.

http://www.eksperten.dk/spm/805842