Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:19 Der er 6 kommentarer

Kan man sende javascript data til Flash

Jeg har et meget simpelt javascript der konstaterer opløsningen på skærmen.
Det er ingen problem at få talene præsenteret på skærmen, men jeg kan ikke få dem hentet ind i min flash fil.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

var strSW = screen.width
var strSH = screen.height

document.write('&_SW=' + strSW + '&_SH=' + strSH + '&')

</SCRIPT>

i browseren skriver scriptet:
&_SW=1440&_SH=900&

Og det burde Flash da kunne forstå.
Lavere jeg sætningen som ren tekst nede i body'en på samme htm-fil, kan Flash godt hente talene

...Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2007 - 13:22 #1
Hvordan ville du hente det første eksempel ind i flash?

Har du prøvet flashvars?

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_16417&sliceId=1
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:18 #2
Jeg har oprettet et tekstfelt (og angivet den som "Dynamic Text") i var-boksen i textfield-property har jeg skrevet variablen _SW

Så laver jeg et actionsscript i frame 1 i min movie som lyder således:
loadVariables("ScreenSolution.htm", _root._SS, "POST");

Men det eneste den skriver er "' strSW '" (alt indend for "") i det tekstfelt der nu har det variabel-navn.

Som sagt, hvis jeg i min htm-fil i BODY skriver flg:
&_SW=1440&_SH=900& (hvilket er nøjagtig detjavascriptet skriver hvis jeg kører min htm-fil i browseren!!!)
Så står der 1440 i det felt der "hedder" _SW og 900 i det felt der hedder _SH

Jeg har ikke prøvet Flashvars - kigger lige om det var en mulighed.
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2007 - 15:11 #3
Det er normalt flashvars, man bruger til formålet. Og det er også den letteste og mindste løsning.
Avatar billede w13 Novice
21. november 2007 - 20:00 #4
Fundet ud af noget?
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 09:32 #5
Lukketid?
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. juli 2008 - 09:47 #6
Lukker og slukker ;o)
Jeg brugte en anden løsning, som var ok i forhold til produktionen.