Avatar billede azcii Nybegynder
29. oktober 2007 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern slam fra string

Jeg har en string som kan indeholde forskellige ting bla. [v1.1.4322.2032] og [v2.0.50727.42]

På beggesider af [] står en masse slam kode som variere fra gang til gang, men det inderholder aldrig [].

Det eneste jeg skal bruge er det .net version nr. som står mellem [], da jeg er ny til ASP og ikke kan overskue hvilke funktioner jeg skal bruge ville lidt hjælp være rigtig godt
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. oktober 2007 - 12:58 #1
<%
    Function dotNetVer( slam )
        If InStr(slam, "[") = 0  or InStr(slam, "]") = 0 or IsNull(slam) Then
            dotNetVer = ""
            Exit Function
        End If
        slam = " " & slam & " "
        ar = Split(slam, "[")
        ar2 = Split(ar(1), "]")
        dotNetVer = ar2(0)
    End Function

    Response.Write (dotNetVer("Microsoft.NET,Framework,[v2.0.50727],ASP.NETWebAdminFiles") & "<br>" )
    Response.Write (dotNetVer("Microsoft.NET,Framework,v2.0.50727],ASP.NETWebAdminFiles") & "<br>" )
    Response.Write (dotNetVer("Microsoft.NET,Framework,[v2.0.50727,ASP.NETWebAdminFiles") & "<br>" )
    Response.Write (dotNetVer("Microsoft.NET,Framework,[v2.0.50727],ASP.NETWebAdminFiles") & "<br>" )
%>
Avatar billede azcii Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:37 #2
Man skulle vel helst kunne kalde funktionen sådan: dotNetVer(strMedSlam)
Jeg har prøvet at sætte den ind men det virker ikke.
Avatar billede azcii Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:42 #3
Funktionen skal bare fjerne alt før [ og efter ] og også gerne fjerne de to tegn.
Jeg har lavet tjekket på om stringen indeholder dem.
Avatar billede azcii Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:55 #4
Desværre jeg fik den selv sat sammen.

strIngenSlam = Mid(strSlam,InStr(strSlam,"[") + 1,InStr(strSlam,"]") - InStr(strSlam,"[") - 1)