Avatar billede ttgeek Nybegynder
29. oktober 2007 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en sorteret liste?

Hej folkens.

Jeg har brug for at lave en sorteret liste, hvor elementet der sorteres på godt kan optræde 2 eller flere gange.

Hvordan kan jeg gøre det? - Jeg har prøvet med SortedList men...

SortedList giver fejlen:
Item has already been added. Key in dictionary: "RUSSIAN FEDERATION" Key being added: "RUSSIAN FEDERATION"

kode eks:
SortedList ls = new SortedList(countryResponse.Countries.Length);
foreach(Country c in countryResponse.Countries)
    ls.Add(c.CountryName, c);
IEnumerator sortedCountryList = ls.GetEnumerator();
....
Avatar billede kalp Novice
29. oktober 2007 - 11:38 #1
benyt en anden collection som List, ArrayList eller lignende som har metoden Sort()
Avatar billede ttgeek Nybegynder
29. oktober 2007 - 11:45 #2
Takker!
send et svar, så får du point. kan du give et eksempel?
Avatar billede kalp Novice
29. oktober 2007 - 12:00 #3
uden at køre koden men

ArrayList list = new ArrayList();

list.Add("b");
list.Add("a");
list.Add("c");
list.Add("a");
list.Add("b");
list.Add("c");

list.Sort();

så burde den sortere.. ikke i alfabetisk rækkefølgende men den vil samle dem i par.

Hvis du vil bestemme sorteringen skal du implementere din egen sortering som du kan sende som parameter i Sort metoden.